And Hotell Linköping har minskat sitt matsvinn med 12 gram/gäst på 5 månader!

And Hotell Linköping har minskat sitt matsvinn med 12 gram/gäst på 5 månader!

Vi kan med glädje berätta att And Hotell Linköping har minskat sitt matsvinn med 12 gram/gäst på 5 månader.

Vi frågade dem vad de gör för att uppnå minskningar och här är deras svar:

• Alla skal blir chips

• Äggvita blir maränger

• Bröd blir ströbröd

• Lägger upp maten på mindre fat

• De slutar fylla på buffén när de vet att bokningarna är slut

• De lägger upp mindre i luckan, så gästen får be om mer om hen är riktigt hungrig

Vi tackar And Hotell Linköping för att de valde Generation Waste för att minska matsvinnet i deras kök och att arbeta mer hållbart.

För And Hotell Linköping ligger samarbetet med Generation Waste helt i linje med deras övriga hållbarhetsarbete. Samarbetet har för And Hotell Linköping inneburit att de kan ta kontroll över matsvinnet samtidigt som de sparar pengar!

Generation Waste hjälper företag inom besöksnäringen och kommun att minska sina kostnader och genomföra sina miljömål. Med vårt mätverktyg registrerar våra kunder den mat de slänger. Registreringen sker smidigt via en Ipad eller en smartphone. Via vår webbportal får både administratörer och kockar tillgång till daglig statistik.