Gents blir ny parter till Mustaschkampen i kampen mot prostatacancer.

Gents är nordens ledande internetbutik för manlig livsstil med hundratusentals män över hela världen som kunder. Nu går Gents in som partner till Mustaschkampen för att stödja Prostatacancerförbundet i kampen mot prostatacancern.

Varje dag, varje månad, varje år får tusentals män diagnosen prostatacancer. Det är Sveriges vanligaste cancersjukdom. Mer pengar behövs i kampen mot prostatacancern till forskning för bättre diagnos- och behandlingsmetoder samt opinionsbildning.

–Prostatacancer drabbar och berör både oss och våra kunder. Därför vill vi på Gents vara med och besegra Sveriges vanligaste cancersjukdom, säger Fredrik Bengtsson, vd på Gents.

För Gents inleds samarbetet med Mustaschkampen nästa vecka genom försäljningen av världens vassaste rakkniv, Iwasaki Tamahagane Kamisori, till förmån för Mustaschkampen. Den unika kniven läggs upp till försäljning på Gents hemsida på måndag klockan 10.00 och priset är satt till 20.000 kronor. Under hela november kommer Gents att anordna olika insamlingar och aktiviteter tillsammans med sina kunder. Exempelvis kommer Gents att sälja mustaschkampens pins och dessutom kommer fem kronor per såld vara från det bästsäljande rak-märket Benjamin Barber att skänkas till insamlingen.

–Kopplingen mellan Gents och mustaschen är stark. Vi kommer göra vårt yttersta för att höja medvetenheten om sjukdomen och samla in varje krona vi kan för att bekämpa den. Ingen som kommer i kontakt med oss under november ska kunna missa mustaschkampen, säger Fredrik Bengtsson.