Gå direkt till innehåll
Maria Björnström är ny HR-chef på Geomatikk med placering på huvudkontoret i Gävle.

Ny HR-chef på Geomatikk värnar om kulturen i stark tillväxtfas

Geomatikk befinner sig i stark tillväxt med satsningar på ökad försäljning, bland annat genom förvärv och rekryteringar på nyckelpositioner.

Maria Björnström tillträdde som HR-chef strax innan julen 2021 och uppskattar den familjära kulturen i företaget som har 300 anställda och verksamhet över hela Sverige. Hon kommer närmast från en nystartad batterifabrik i Gävle.

— Geomatikk lockade eftersom det är ett spännande bolag men med ordning och reda i arbetsmiljö och processer. Min ledstjärna är att skapa de bästa förutsättningarna för alla chefer att vara de bästa ledarna. Det innebär att jag stöttar med processer, rutiner, avtal och allt som behövs för det. Jag är också deras bollplank så det är viktigt för mig att vara nära cheferna och bygga bra relationer med dem, säger Maria.

— För en hållbar tillväxt är det jätteviktigt att bygga vidare på vår redan starka företagskultur, säger Petter Holmberg, VD Geomatikk och fortsätter:

— Maria har en mycket passande erfarenhet från såväl industrin som tillväxtföretag och passar som person perfekt hos oss. Vi är verkligen måna om att efterleva våra värdeord: framtidsorienterade, inkluderande, pålitliga och serviceinriktade.