Gå direkt till innehåll
GeoDig, appen för dig som gräver har uppdaterats med nya funktioner. Bland annat kan man nu dela ledningsanvisningsärenden.

Nya funktioner i GeoDig, appen för dig som gräver

GeoDig är en app som samlar ledningsanvisningsärenden för flera av Sveriges största nätägare. Den är därför mycket användbar för alla som planerar och utför markarbeten. Appen uppdateras löpande och nu senast med en funktion som gör det möjligt att dela sina ärenden med personer utanför den egna organisationen, exempelvis underentreprenörer. Det är även möjligt att ta bilder på utsättningar och arbeten och koppla till ledningsanvisningsärendet.

GeoDig utvecklas av Geomatikk, Sveriges största leverantör av ledningsanvisningar och har laddats ner över 6000 gånger.