GEP Communication Group förvärvar Gordin Promotion AB

Stockholm 2017-03-02

GEP Communication Group förvärvar Gordin Promotion och stärker sin position som den ledande byrån inom strategisk produktkommunikation och kampanjer i Norden.

Tillsammans omsätter den nya koncernen 170 miljoner kr och sysselsätter drygt 40 personer. Bland kunderna finns; Mc Donalds, Carlsberg, P&G, ABSOLUT, Google, TELE2, EY, Samsung, IKEA, Scania, SSAB, Cloetta, OLW, Unibet mfl.

-Det pågår en konsolidering inom branschen som är nödvändig för att kunna hävda sig mot en tuff internationell konkurrens säger Petrus Joona, VD på GEP Communication Group AB. Storleken ger oss möjlighet att utveckla bolaget med specifika tjänster inom framförallt produktion och SA (social accountability) för att öka konkurrenskraften.

-GEP är en stark aktör i branschen som har kunnandet och de finansiella musklerna för att utveckla Gordin Promotion vidare. En perfekt match helt enkelt säger den avgående VD:n på Gordin Promotion Ulf Kornehed. Jag är övertygad om att 1+1 blir 3 i den här affären.

Den 13 Mars flyttar bolagen ihop i GEP´s lokaler på Warfvinges väg i Stadshagen.

Frågor besvaras av:

Petrus Joona, VD GEP Communication Group AB