Svebi-konferensen 2013 på GIH - tidig registrering stänger den 30 september

Den 20-21 november arrangerar GIH 2013 års SVEBI-konferens (Svensk förening för beteende- och samhällsvetenskaplig idrottsforskning). Konferensen vänder sig till alla som är intresserade av idrottsvetenskaplig forskning och undervisning. Observera att sista dagen för att anmäla sig är den 30 september till en kostnad av 1 850 kronor för medlemmar. Senare anmälningar blir kostnaden 3 000 kronor.

Årets tema är Idrottsforskning i tiden och syftet med konferensen är att den ska bidra med vetenskapliga rön, både internationella och nationella.

- Föreläsare är inbjudna från både England och de nordiska länderna, säger Jane Meckbach, projektledare för Svebi-konferensen på GIH. På programmet finns också damlandslagets förbundskapten och GIH:s hedersdoktor Pia Sundhage, Tre kronors mentala rådgivare Pär Pettersson och forskare från GIH, Mälardalens högskola och många fler...

Viktiga att komma ihåg är att måndagen den 30 september stängs den tidiga registreringen. Om du anmäler dig innan detta datum är kostnaden 1 850 kronor för medlemmar och för icke-medlemmar är det 2 500 kronor. För studenter/pensionärer är kostnaden 600 kronor. Om inbetalning sker efter den 1 oktober är kostnaden 3 000 kronor, respektive 1 000 för studenter/pensionärer. I avgiften ingår konferensens samtliga aktiviteter, seminarier, fika, luncher och en konferensmiddag. Betalning kan ske antingen via PlusGiro 95 59 85 – 7 eller via faktura.

I den bifogade pdf-filen finns inbjudan som du är mer än välkommen att sprida i ditt nätverk.

Mer information om konferensen finns på följande länk: www.gih.se/svebikonferens2013

Om du som journalist är intresserad av att komma - ta kontakt med Louise Ekström nedan.

Jane Meckbach, konferensansvarig GIH, e-post jane.meckbach@gih.se
Louise Ekström, kommunikationsansvarig GIH, tel 08-120 53 711

• jonas stier
  • pia sundhage
  • idrottsvetenskap
  • svebi

Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, vid Stockholms Stadion är Sveriges främsta kunskapscentrum för idrott, fysisk aktivitet och hälsa. Här utbildas lärare i idrott och hälsa, tränare och hälsopedagoger. Inom GIH bedrivs också avancerad forskning inom idrottsområdet; ofta i nära samarbete med idrottsrörelsen, skolan, samhället samt med svenska och internationella universitet och högskolor.

På Gymnastik- och idrottshögskolan arbetar 140 anställda och här går cirka 1 000 studenter. Under 2013 firas att GIH har varit verksam i 200 år med olika aktiviteter, föreläsningar, seminarier och en jubileumstillställning i Stadshuset.