Pressmeddelande

Nya kommunfullmäktige

I torsdags var det den nya mandatperiodens första kommunfullmäktige. På sammanträdet den 2 november röstade ledamöterna fram nytt presidium som för kommunfullmäktige består av kommunfullmäktiges ordförande, 1:e vice ordförande och 2:e vice ordförande. Presidium betyder ordförandeskap. Bytet av majoritet och att alliansen bildat majoritet innebär att Agneta Karlsson (m) efter omröstning övertog ordförandeklubban av Marie Johansson (s). Till 1:e vice ordförande valdes Ulf Jiretorn (m) och till 2:e vice ordförande valdes Agne Sahlin (s) Styrelser och nämnder Kommunfullmäktige kommer formellt att välja ledamöter och ersättare till styrelser och nämnder den 15 december. De nya styrelserna/nämnderna börjar arbeta den 1 januari 2007.

Ämnen

  • Politik

Regioner

  • Gislaved