Hedlunds Glas kan vara bäst i Sverige

Hedlunds Glas i Ljusdal har nominerats till Årets Företag i glasbranschen. Roger Eriksson och hans kollegor på glasmästeriet har uppmärksammats för sina innovativa glaslösningar, utåtriktade marknadsaktiviteter och en sällsynt god förmåga att kombinera traditionellt hantverk med modern glasteknologi. En rad avancerade projekt både inom inredningsglas, inglasningar och egna produktutvecklingar bär syn för sägen. Och snacka om transparens när man på Hedlunds hemsida kan följa arbetet i verkstaden via en webbkamera som uppdateras var femtonde sekund – modigt och modernt.

- Det känns väldigt positivt att få uppskattning för att vi jobbar åt rätt håll och att vi tillhör landets främsta inom branschen. Vi har satsat extra mycket på fordonsglasning och inredningsglas, samtidigt som vi ha investerat i modern bearbetningsutrustning vilket skapar både bra arbetsmiljö och högkvalitetsprodukter, säger Roger Eriksson, ägare till företaget.

Prisutdelningen äger rum på Glasbranschföreningens kongress 26 april i Stockholm.