Lekfull förvaring till barnrum

Glimt trollar med förvaring. För barnrummet finns minst fem fördelar och en bonus. Möt “Stålsherpan” och “Supergömman” som i par fixar även det rörigaste barnrum.

Flykten från Supergömman

5 fördelar:

1. Stor palett av färger och storlekar ger valfrihet för att mixa och matcha övrig inredning i rummet.

2. Förvaring som klättrar på väggen ger större ytor att leka på, och dammig förvaring under sängen undviks.

3. Förvaringsväskan Supergömman i skön filt har ljuddämpande egenskaper som ger en ombonad känsla.

4. Locket på Supergömman faller på plats av sig självt. Så innehållet är alltid dolt men lättillgängligt, vilket ger ett fint och städat intryck.

5. Supergömman är just det - en supergömma. Den rymmer stora volymer och tål tuff hantering. Kan tvättas i maskin på 40 grader.

BONUS för att det är enkelt även för små barn att klara av att städa och lägga sina leksaker i Supergömman.

Stålsherpan kommer med monokromt lackade fästen för valfri fästning på vägg. Plus i kanten för de fina kontraster som skapas mellan den mjuka, stabila väskan i levande filtmaterial och ställningen i blankt lackad stål.

All tillverkning är ett hantverk som görs i Småland i till största del återvunna material.

- Vi gör svenskt hantverk med känsla av pralinig inredningsaccessoar, säger duon bakom Glimt.

Tillsammans med SKAPA Design Studio har Glimt skapat en förvaringskollektion som är ytsmart och superfunktionell i nordisk stilren design.

• Lifestyle, Fashion, Leisure

• fixabarnrummet
  • barnrum
  • glimt
  • hantverk
  • ansvar
  • conscious
  • consciousdesign
  • ecoconscious
  • glorious living interiors and manufacturing tribe
  • hållbar inredning
  • inredning
  • förvaring
  • förvaring barn
  • barn
  • vår
  • småland
  • förvaringbarnrum

Förvaring från Glimt har tre utmärkande signum

1. passar i alla rum

2. funkar för alla prylar, även källsortering

3. material och leverantörer utvalda med hänsyn till miljö.

* www.glimt.se * Instagram glimt.se * Facebook glimt.se

Glimt är ett registrerat varumärke, ägt av Glorious Living Interiors and Manufacturing Tribe AB. Bakom märket står Christina Enell och Jenny Palmblad. Supergömman och Stålsherpan är deras första kollektion, framtagen i ett designsamarbete med SKAPA Design Studio (Annica och David Doms), vars papperskorg KITE belönades med Red Dot Award för innovativ form. För mer information besök www.glimt.se eller kontakta Jenny Palmbladjenny.palmblad@glimt.se * 076­-345 40 81.OM GLIMT

Jenny Palmblad

Press contact co-founder 076-345 40 81