Pressmeddelande -

Glommen & Lindberg tänker nytt i byggbranschen – satsar på nytänkande design framför ytlig homestyling

Genom att samarbeta med de främsta namnen inom arkitektur och design, noggrant utvalda för varje unikt projekt, ska byggbolaget Glommen & Lindberg vinna mark. Den nya aktören är inriktad på högprofilerade ny- och ombyggnadsprojekt i Stockholmsområdet och har redan knutit till sig den prisbelönte arkitekten Andreas Martin-Löf och den internationellt erkända formgivaren Monica Förster. Under 2016 lanseras flera nya bostadsprojekt och spännande samarbeten.

Glommen & Lindberg, uppstickaren på Stockholms bostadsmarknad, bygger bostäder med fokus på nyskapande design, genuint hantverk och spännande omgivningar. Varje bostad har en platsunik designlösning vilket innebär att inredningen i kök och badrum samt mindre detaljer som till exempel handtag och trappräcken är specialritade. Bakom bolaget står Jan-Åke Glommen och Fredrik Lindberg, båda med lång erfarenhet från fastighetsbranschen. Tillsammans har de skapat en verksamhet som arbetar långsiktigt – och som värnar om byggnadens hjärta och kvalitéer, oavsett om det gäller nyproduktion eller förädling av redan befintliga fastigheter.

För att lyfta fram det bästa i varje projekt har Glommen & Lindberg valt att arbeta på ett för marknaden unikt sätt. I samtliga projekt involveras en formgivare eller en inredningsdesigner som jobbar parallellt med det utvalda arkitektkontoret. På så sätt skapas arkitektritade hem där även interiören i bostaden och i de allmänna utrymmena är specialdesignad och inte bara tillfälligt stylad inför visningen. Exempel på denna typ av projektupplägg är det lyckade samarbetet mellan arkitekt Andreas Martin-Löf och Monica Förster Design Studio som ligger bakom Paraden, en av bolagets bostadsatsningar. Under året väntar flera samarbeten, bland andra mellan arkitektbyrån Koncept Stockholm och Note Design Studio samt Jägnefält Milton och formgivaren Mats Theselius.

– Samarbeten med välkända arkitekter, formgivare och inredningsdesigners är en viktig komponent för kvalitetskänslan, säger Rolf Alexander, marknadschef på Glommen & Lindberg. Att Glommen & Lindberg tar ett så stort grepp om design och interiör går helt i linje med att hemmet blir en allt större del av det personliga uttrycket. Genom vår bostad berättar vi en historia om oss själva och det ökande intresset för inredning talar för att vackra hem verkligen höjer livskvalitén.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Rolf Alexander, marknadschef, Glommen & Lindberg
Telefon: 070-185 02 50 eller e-post: rolf@g-l.se
Elin Östblom, PR-konsult, Trendgruppen PR
Telefon: 08-23 00 21 eller e-post: elin.ostblom@trendgruppen.se

Högupplösta bilder finns på www.trendgruppen.se/imagebank
(användarnamn: din e-postadress, lösenord: trendpr).

• byggbolag
  • arkitektur