Mölnlycke Health Care - GoCo Health Innovation City

Mölnlycke Health Care går in som ny Founding Partner i GoCo Arena

GoCo Arena är lika mycket en mötesplats som plattform utformad för att skapa samverkan som på sikt möjliggör för nya framsteg inom life science. Här drivs aktuella frågor som belyser hälsoinnovation ur olika perspektiv och aktörer från industrin möts för att dela både erfarenhet och visioner. Nu får plattformen en ny Founding Partner i Mölnlycke Health Care som tillsammans med övriga partners - AstraZeneca, Fujirebio Diagnostics, Sahlgrenska Akademin och Wellspect HealthCare - ska utveckla Arenans innehåll vidare.

- På GoCo Arena finns alla förutsättningar för att skapa nya innovativa samarbeten där effekten av ett plus ett kan bli tre. Som Founding Partner vill vi vara med och bidra med både kunskap, idéer och insikter om behov som tillsammans med övriga partners och aktörer kan resultera i nya hållbara lösningar. Detta kommer i sin tur att skapa förutsättningar för en ökad kvalitet i vården, säger Mölnlyckes VD Zlatko Rihter.

GoCo Arena är en satsning som till stor del också definierar hela GoCo Health Innovation City. Kunskapsutbyte, samarbete och gemensamma ambitioner står i centrum och lägger grunden för att tillsammans ge drivkraft åt angelägna ämnen och utvecklingen av life science i stort.

- Vår ambition är att samla nyckelaktörer från branschen och därifrån bygga upp en stark samverkansplattform. När oväntade dialoger startas och erfarenheter byts så föds också idéer som kan leda till nya oanade konstellationer och samarbeten. Att Mölnlycke Health Care nu går in som Founding Partner betyder otroligt mycket för både GoCo Arena och utvecklingen av platsen som helhet. Nu ser vi fram emot att tillsammans med våra Founding Partners accelerera den gemensamma innovationskraften ytterligare, säger Josephine Urbath, Projektledare på GoCo Arena.

GoCo Health Innovation City – The new world for life science
GoCo Health Innovation City är en miljardsatsning på nya forsknings- och utvecklingsmiljöer i anslutning till AstraZenecas anläggning i Mölndal. Visionen är att skapa en plats med potential att ta ett globalt ledarskap inom Life Science. Projektet har initierats av företagen Next Step, Vectura Fastigheter och AstraZeneca.

Moa Dicksdotter

Press contact Head of Community 0768-98 83 01
Josefine Magnusson

Press contact marknadskoordinator 0721933501
Josephine Urbath Söderström

Press contact Marketing Communications Project Manager Marknad och Kommunikation +46 768 99 27 70

The new world for life science

Vectura Fastigheter och AstraZeneca.

GoCo Health Innovation City
Kärragatan 5