Gratis och enkel välgörenhet- Samla pengar med ditt surfande, varje dag!

Godstart.se är Sveriges första startsida där allt överskott skänks till välgörenhet.

Genom att göra www.godstart.se till din startsida samlar du in pengar - varje klick ger pengar till den välgörenhetsorganisation som du själv väljer. Det är sidans annonsörer som står för notan.

En startsida är den första sida som dyker upp när man startar Internet. Godstart.se är en startsida som samlar nyttig information och därmed underlättar surfandet. Det finns andra Internetsidor som gör liknande saker - det unika med godstart.se är att allt överskott från sidan går till välgörenhet.

- Aldrig tidigare har det varit så enkelt att skänka pengar som nu. Det skall vara enkelt att hjälpa till och göra skillnad. På godstart.se är det både enkelt och GRATIS att skänka pengar. Välgörenhetsorganisationerna behöver all hjälp de kan få. Vi hoppas att vårt bidrag kan göra en liten skillnad. Förändra världen ett klick i taget helt enkelt, säger Anders Torkelsson på godstart.se.

Bakom sidan står en Erik Corell, 30 år, Philip Saxholm, 30 år, Ragnar Kämpe, 29 år och Anders Torkelsson, 30 år - fyra gamla kompisar som har förenats i en ambition att skapa något som gör skillnad.

- Att en webbkonsult, en trafikpilot, en fondförvaltare och en managementkonsult går samman och arbetar ideellt med ett välgörenhetsprojekt är kanske inte självklart. Men vi tror verkligen på konceptet och vi kan inte tänka oss ett mer spännande projekt att ägna vår lediga tid åt, förklarar Anders Torkelsson.

På godstart.se får användaren bland annat de senaste nyheterna, den lokala väderprognosen och de vanligaste sökmotorerna. Dessutom kan man anpassa sidan efter egna behov, till exempel genom att lägga upp egna länkar och välja den tidning man själv föredrar.

- Vi tror inte att människor kommer att besöka en dålig sida bara för att den har ett gott syfte, säger Erik Corell, på godstart.se. Därför har det känts viktigt för oss att skapa en riktigt bra, snygg och användarvänlig startsida. Eftersom en startsida visas varje gång man startar Internet så får den mycket trafik och på Internet är trafik lika med annonsintäkter. På godstart.se är all trafik lika med pengar till välgörenhet - allt överskott skänks nämligen till de välgörenhetsorganisationer som användarna själva väljer, avslutar Erik.

Godstart.se genererar pengar på två sätt. Huvudsakliga inkomstkällan är annonser, men det går också att handla i sin vanliga internetbutik via godstart.se. Även då samlar användaren in pengar till välgörenhet - utan att det kostar ett öre mer än vanligt.

För mer information, kontakta:

Anders Torkelsson, VD: 0703 15 82 11, anders.torkelsson@godstart.se

Erik Corell, tekniskt ansvarig: 0701 74 88 47, erik.corell@godstart.se