Göteborgslokaler söker teamchef till vår fastighetsförvaltningsgrupp

Göteborgslokaler söker teamchef till vår fastighetsförvaltningsgrupp

Vi söker en teamchef till vår fastighetsförvaltningsgrupp. Vi har förvaltning i eget ägda fastigheter/lokaler och i externförvaltade lokaler. Rollen är ny i bolaget och innebär att leda gruppen och utveckla vår fastighetsförvaltning.

I gruppen Fastighetsförvaltning ingår nio fastighetsförvaltare och en uthyrningskoordinator. Du rapporterar direkt till GöteborgsLokalers Fastighetschef och kommer ingå i fastighetsledningsgruppen tillsammans med Fastighetschef samt teamchefer för avdelningarna Teknisk förvaltning och Teknik & Inköp. Du kommer också att arbeta nära med övriga funktioner inom bolaget samt med kommunens olika fastighetsbolag.

Vi erbjuder

Det här är en tjänst där du får ett stort eget ansvar och möjlighet att utvecklas och utmanas tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare och samarbetspartners. Tjänsten är både operativ och strategisk.

I tjänsten kommer du bl.a. ansvara för:

• Personalansvar för fastighetsförvaltningsgruppen
  • Utveckla för en hållbar fastighetsförvaltning
  • Utveckla och följa upp uppdraget och tillhörande processer
  • Samordning inom fastighetsförvaltning och till kund
  • Budgetering, uppföljning, ta fram analyser och strategier samt rapportering inom ansvarsområdet
  • Bevakning av lagkrav och att myndighetskrav uppfylls inom ansvarsområdet
  • IT-systemfrågor inom ansvarsområdet
  • Att bidra till stadens mål för god stadsutveckling.

Kvalifikationer och bakgrund

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande kunskaper. Du har mångårig arbetslivserfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du behöver ha erfarenhet av personalansvar och som ledare är du kommunikativ och coachade. Du är strukturerad och har lätt att se en verksamhet både ur ett affärsmässigt såväl som samhällsnyttigt perspektiv. Då all vår kommunikation sker på svenska är det viktigt att du talar och skriver språket obehindrat.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Som person är du utåtriktad, skapar förtroende och gillar att samarbeta. Du är trygg i sociala sammanhang och kan agera lugnt och stabilt i möten med olika människor.

Omtanke, kompetens och kundfokus är viktiga drivkrafter för att utföra vårt uppdrag. I vårt arbete utgår vi ifrån vår värdegrund, läs mer om den och om oss på: www.goteborgslokaler.se

Ansökan

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 13 november. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jonna Berglöv på 0763-03 41 00 eller jonna.berglov@jerrie.se.

GöteborgsLokaler äger och förvaltar stadsdelstorg, butiks- och kontorslokaler i Göteborg. Målet är att skapa trivsamma, trygga och tillgängliga torg med ett utbud av det som göteborgaren behöver i sin vardag. På så sätt bidrar vi till att bygga en hållbar stad. GöteborgsLokaler är en del av Göteborgs Stad.