Vardagsnära torg

Vi söker en ny centrumutvecklare

Vi söker en erfaren centrumutvecklare som ska vara ansvarig för marknadsföringen av våra handelsplatser och att utveckla handlarna och företagarföreningen/marknadsråden på de handelsplatser man ansvarar för. Syftet med uppdraget är att skapa attraktiva, trygga och trevliga mötesplatser för besökarna vilket i sin tur ska resultera i ökade affärsmöjligheter för verksamheterna.

Vi erbjuder

Du kommer arbeta både operativt och strategiskt med många olika frågor tillsammans med en mångfald av hyresgäster, företagsföreningar, fastighetsbolag, stadsdelsförvaltningar och andra samarbetspartners. Stora delar av arbetet sker i projektform. Ditt arbete är självständigt men samtidigt kommer du tillhöra ett härligt gäng på sju centrumutvecklare som jobbar nära ihop med våra fastighetsförvaltare och tekniska förvaltare.

Arbetsuppgifterna innebär bl.a.

• Upprätta och genomföra kommunikations-, marknads- och aktivitetsplaner för handelsplatsen.
  • Ansvara för kommunikation för handelsplatsen i form av ex. nyhetsbrev, annonser, hemsidor, mm.
  • Genomföra olika marknadsaktiviteter som evenemang och utbildningar tillsammans med respektive handelsplats företagarförening/marknadsråd och andra samarbetspartners.
  • Skapa en trygg och trevlig miljö på handelsplatsen.
  • Delta och driva företagarförening alt. marknadsrådets arbete.
  • Arbetet innebär även visst budget och inköpsansvar.

Kvalifikationer och bakgrund

Vi söker dig som har mycket god vana vid att arbeta med kommunikation och marknadsföring och du bör ha erfarenhet av att genomföra olika marknadsföringsaktiviteter och evenemang. Du bör ha erfarenhet och intresse av sociala medier och att arbeta i Office-paketet är naturligt för dig. Då nästan allt arbete sker i projektform är det viktigt att du är strukturerad och van vid projekt. Det är en fördel om du har arbetat med handel. God lokalkännedom i Göteborg är viktigt för tjänsten och du måste ha b-körkort.

Har du genomgått centrumledarutbildning är det ett plus men du kan även ha annan lämplig eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation, handel eller projektledning.

Som person är du kommunikativ, har en naturlig förmåga att skapa och behålla goda relationer. Du är mycket bra på att kommunicera och uttrycker dig klarsynt och korrekt på svenska i både tal och text. Du har lätt för att samarbeta och är förtroendeingivande och diplomatisk samtidigt som du måste vara handlingskraftig. För att lyckas ska du kunna inspirera andra och vara kreativ samt kunna tänka affärsmässigt och kundorienterat. Du är en social person som tycker om att jobba med en mångfald av människor och är prestigelös och trivs med varierande arbetsuppgifter där den ena dagen inte är den andra lik.

Ansökan

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 2020-05-20.
Skicka in din ansökan via mail info@goteborgslokaler.se

Tillträde enligt överenskommelse.

Har du några frågor, kontakta gärna Cindy Jonsson (affärsutvecklingschef),031-335 01 12 Cindy.jonsson@goteborgslokaler.se eller Krister Andersson facklig företrädare Unionen, 031-3350109, krister.andersson@goteborgslokaler.se

GöteborgsLokaler äger och förvaltar stadsdelstorg, butiks- och kontorslokaler i Göteborg. Målet är att skapa trivsamma, trygga och tillgängliga torg med ett utbud av det som göteborgaren behöver i sin vardag. På så sätt bidrar vi till att bygga en hållbar stad. I bolaget finns också Framtidens IT som ansvarar för drift och support för Göteborgs Stads bolag inom lokal- och bostadskoncernen.

Omtanke, kompetens och kundfokus är viktiga drivkrafter för att utföra vårt uppdrag. I vårt arbete utgår vi ifrån vår värdegrund, läs mer om den och om oss på: www.goteborgslokaler.se

GöteborgsLokaler är en del av Göteborgs Stad. #viärgöteborg

Till rekryterare och annonsörer: vi har redan aktivt valt vilka kanaler vi önskar annonsera denna tjänst.