​Fira jul på stadens torg - hela evenemangslistan

​Fira jul på stadens torg - hela evenemangslistan

2020 har varit ett minst sagt märkligt år med pandemi, restriktioner och social distansering. Men trots det blir det jul även detta år. I år har vi valt att skala ner torgens uppskattade julaktiviteter och genomföra dem i lite mindre skala.

Vi kommer att fira jul på de flesta av våra handelsplatser, men på ett corona-säkrat sätt. Vi är extra noga med avstånd och hygien under alla julfiranden. Och som vanligt vill vi att du stannar hemma och kurerar dig om du känner dig sjuk.

Välkommen att njuta av julstämningen på ditt lokala torg. På ett tryggt och säkert sätt.

Axel Dahlströms Torg

Torsdag 26 november kl. 17-18

Denna dag tänder vi julljus på torget och bjuder på varm glögg och pepparkakor. I år har vi byggt ett jullandskap på torget med mycket juldekor och med julmusik som skapar en varm stämning.

Lördag 12 december kl. 11-14

Julfest på torget. Scoutföreningen från Högsbo är som alltid med, i år värmer de glögg över öppen eld. Företagarförening bjuder på glögg och pepparkakor. Dagen till ära lottas fina priser ut i form av presentkort till alla som deltar i årets kvittotävling. Handlarna förbereder även fina julerbjudanden. En handfull hantverkare och föreningar säljer varor på torget under dagen. Tomten kommer att vara på plats och ta emot önskelistor.

Bergsjön Centrum

Fredag 4 december kl. 15-18

Denna fredag bjuder vi på julkul på torget. I år blir det julklappsjakt och i Allas ateljé kan du skapa ditt eget julpyssel. Samma dag har de även vernissage av #ViÄgerSpråket-utställningen på biblioteket.

Brunnsbotorget

Julbelysningen pryder torget från vecka 46 och även i år blir grantomtarna med sina fina potatisnäsor ett juligt inslag på torget.

Dr Fries Torg

Fredag 27 november kl. 15-18

Välkommen till julmys på Dr Fries Torg. Vi bjuder på hållbart julgrans- och kranspyssel för stora och små. Välkomna och bind och dekorera din egna fina julkrans eller skapa något vackert att hänga i din gran. Det blir även tomtebesök, julmusik och vi bjuder alla på varm glögg och pepparkaka.

Gårdsten Centrum

Julen i Gårdsten Centrum bjuder på en digital julkalender med olika tips inför julen, erbjudanden från butikerna och en tävling med fina priser att vinna. Juldekorationen pryder torget från vecka 46.

Haga

Jul i Haga - juligaste gatan i stan. I år tänder vi upp all juldekor 12 november i Haga. Nytt för i år är att den ska lysa dygnet runt. Massor av granar kommer pryda gatan och skapar det där lilla extra. Julskyltningstävlingen startar både digitalt och fysiskt på plats den 24 november. Vill du hålla koll på Hagas julkalender hittar du den via Hagas egna sociala medier på Facebook och Instagram. Här händer det saker från 1 december ända fram till julafton 24 december.

Hjällbo Centrum

Torsdag 10 december kl. 14-16

Denna torsdag i mitten av december firar vi jul på torget med julpyssel. Det serveras rykande varm choklad och pepparkakor.

Kortedala Torg

Fredag 11 december kl. 15-18

Julmys på torget. I år bjuder torget på hållbart julpyssel för stora och små. Bind och dekorera din fina egna julkrans eller skapa något vackert att hänga i din gran. Både snögubben och jultomten finns på plats och önskar god jul. Det bjuds också på varm glögg och pepparkaka. Kortedala musikklasser underhåller traditionsenligt med sitt fina Lucia-tåg.

Kyrkbytorget

I år kommer Kyrkbytorget satsa på julmys alla dagar i december. Med juldekor, gran och specialbelysning så ska torget andas jul. Vi vill uppmuntra boende att köpa sina klappar i god tid och handla nära hemmet.

Kärra Centrum

Lördag 12 december kl. 11-14

Julen kommer till Kärra Centrum. Dagen bjuder på hållbart julpyssel, glögg och tomtebesök.

Den traditionella julgransförsäljningen på torget börjar den 5 december och pågår ända fram till jul.

Landala Torg

Torsdag 10 december kl. 15-18

I år julmyser vi lite extra på torget och bjuder på hållbart julgrans- och kranspyssel för stora och små. Bind och dekorera din egna fina julkrans eller skapa något vackert att hänga i din gran. Snögubben finns på plats och önskar god jul. Vi bjuder på varm glögg och pepparkaka.

Länsmanstorget

I år får Länsmanstorget ännu mer julbelysning på inomhustorget. Vi kommer att låta den befintliga belysningen breda ut sig ytterliga med fler stjärnor och lampor för att skapa ännu mer julstämning.

Olskroken

Lördag 12 december kl. 11.00-15.00

Vi firar jul på torget. Vintermys med hållbart julpyssel, stämningsfull julmusik och rykande, varm choklad. Granrisgirlanger kommer som vanligt att sättas upp runt fönstret på varje verksamhet som är medlem i företagarföreningen för att skapa julstämning.

Radiotorget

I år belyser vi äntligen Radiotorget igen tillsammans med Bostadsbolaget. Stämningsfull julbelysning kommer att sprida ett varmt sken över torget från och med vecka 45. Belysningen är en del av Bostad 2021.

Selma Lagerlöfs Torg

Fredag 4 december kl. 15-18

Jul på stadens modernaste torg. Välkommen till julmys på Selma, det blir hållbart julpyssel, skapa din egen julkrans eller gör något fint att hänga i granen. Det blir även tomtebesök, julmusik och vi bjuder på glögg och pepparkakor till alla. En härlig julstämning.

Fredag 18 december kl. 17-19

Julklappskväll i butikerna på Selma, många fina julklappstips utlovas när butikerna har lite extra öppet för dig.

Tuve Torg

Lördag 28 november kl. 11-14

Årets Jul på torget bjuder på vintermys med hållbart julpyssel, stämningsfull julmusik och värmande ekologisk glögg.

Vårväderstorget

Torsdag 3 december 15-18

Våra nissar bjuder på varm choklad och pepparkakor. En maskot kommer och hälsar på barnen och det blir också lite pyssel för de små. Vi på GöteborgsLokaler kommer att finnas på plats för att lyssna på vad boende och besökare tycker om torget.

Wieselgrensplatsen

Fredag 11 december kl. 15-18

Wieselgrensplatsen bjuder in till pyssel för barnen och glögg till de vuxna. En liten maskot kommer att göra armbågshälsningar och liva upp i vintermörkret.

GöteborgsLokaler förvaltar kommersiella lokaler för butik, kontor och offentlig verksamhet. Vi förvaltar 432 000 kvm lokalyta. Samtliga lokaler och fastigheter är geografiskt placerade inom Göteborgs kommun och en stor del av lokalerna är koncentrerade kring stadsdelstorg. GöteborgsLokaler är en del av Göteborgs Stad.