Gold of Lapland bjuder på guldkorn och guldglans under årets vårmässor!

Gold of Lapland bjuder på guldkorn och guldglans under årets vårmässor!

Våren är på gång i norra Sverige och detta innebär att norrlandskustens vårmässor slår upp sina portar, Gold of Lapland laddar därmed upp med nytt inspirationsmaterial till regionens alla guldkorn och visar gladeligen upp de nyinförskaffade guldklänningarna som skall fungera som mässkläder denna vår.

En av livets njutningar är att resa och därför kommer turistorganisationen Gold of Lapland att ställa ut på temat ”Mer upplevelser nära”. Med sig kommer de bland annat ha den alldeles nya sommartidningen fylld med reseinspiration till resmål som ligger nära dvs, i Gold of Lapland.

Vad bjuder Gold of Lapland mässbesökarna på?

- Vi kommer att vara fullt utrustade med tips på besöksmål för såväl pensionären som barnfamiljen. I vårt område som ligger inom lämpligt avstånd för alla bosatta längst med norrlandskusten, finns sevärdheter och besöksmål som med sin unikitet kan förgylla en hel semester utan att man behöver resa särskilt långt, berättar Emma Lindfors, Gold of Lapland.

- Och sedan får besökarna inte missa möjligheten att införskaffa spännande gåvor i form av presentkort till vår destination. Det är ett nytt koncept som vi tror kan vara intressant för många och som vi tar med oss till vårens mässor, inflikar Maria Larsson Gold of Lapland. Även om man inte köper presentkort under själva mässan känner man till möjligheten och kan om man vill beställa online när behovet uppstår. Ren och skär njutning eller en äventyrlig upplevelse i ett litet kuvert - finns det något bättre bevis på kärlek och omtanke?

De som passar på att träffa de glada tjejerna i Gold of Laplands monter kommer även att få både guldpengar, ballonger och chansen att tävla om fina priser så som hotellövernattningar, besök på Svansele Vildmarkscenter och Lycksele Djurpark samt andra spännande vinster.

Gold of Lapland kommer finnas representerade på följande vårmässor längst med Norrlandskusten detta år:

Luleå Expo - Vår, den 4 – 6 maj fylls Arcushallen i Luleå med förväntansfulla norrbottningar och säkert också en hel del västerbottningar. Mässan är fylld av inspiration som t ex vinprovning och trädgårdsinspiration. Årets stora dragplåster är Tina Nordström, kanske mer känd under namnet Mat-Tina som delar med sig av tips och råd på allt mellan himmel och jord som rör matlagning.

Vårmässan Skellefteå, den 11-13 maj är det folkfest i Västerbotten, Skellefteå. Tillbaka i ny regi bjuds besökare att möta 200 utställare i Skellefteå Kraft Arena och Folkets Park. Utöver alla utställare lockas besökare även med publikdragare så som gruppen Youngblood som efter årets Melodifestival klättrat in på albumlistorna!

Örnexpo 2012, den 17 maj öppnar mässan i Örnsköldsvik som pågår i dagarna fyra, från torsdag till söndag, i samband med Kristi Himmelsfärd. Mässan gästas bland andra av pop-artister så som Mary N’Diyaye, samt folkkära Nanne Grönvall, vidare har besökarna möjlighet till prova på aktiviteter, ta del av föreläsningar och olika uppvisningar.

Gruppen som deltar och representerar Gold of Lapland under norrlandskustens mässor är, förutom Maria och Emma, även Christina Renström, Evelina Eriksson, Beatrice Dahlström och Frida Glavhammar, alla glimmandes i nyinförskaffade guldförpackningar.

Bild. Frida Glavhammar, Gold of Lapland förbereder på plats under vårmässan Luleå Expo.

Gold of Lapland är en ekonomisk förening som ägs av  86 företag och är även en turistdestination som geografiskt sträcker sig över Lycksele, Malå, Norsjö, Robertsfors,  Skellefteå och Sorsele.