Gold of Lapland satsar på september!

Gold of Lapland satsar på september!

”LAPLAND AUTUMN EXPERIENCE” är namnet på det nya arrangemang som Gold of Lapland just nu arbetar med att ta fram. Detta nya arrangemang ska locka hit besökare med hjälp av våra unika upplevelser i skog och natur, våra fantastiska råvaror i form av bär, vilt och svamp samt våra genuina möjligheter till spännande eller rogivande aktiviteter och besöksmål.
Bättre än så här kan Lappland inte bli!

Lapland Autumn Experience utvecklas av Gold of Lapland genom ett projekt var syfte är att etablera och sälja in ett nytt arrangemang som lyfter unika resurser i vår natur och på så sätt skapa ökad attraktivitet och ökad lönsamhet för de företag och föreningar som ingår i det utbud som paketeras.

Hösten är en period när vi har väldigt mycket att erbjuda med där vi samtidigt har väldigt låg aktivitet inom besöksnäringen. Hösten, och mer specifikt september månad, är rik av bär, svamp, vilt och fisk. Under den här perioden är färgerna sprakande och möjligheterna till naturupplevelser många – både aktiviteter som kan locka långväga gäster eller den lokala befolkningen.

Med Lapland Autumn Experience vill vi dels lyfta fram höstens möjligheter och marknadsföra dem mot en målgrupp bestående av utländska aktörer och gäster samt svenska företag och privatpersoner, dels inspirera våra turistföretagare till mer och nya aktiviteter under hösten. Lapland Autumn Experience kommer att pågå under september månad med diverse produkter och aktiviteter från olika organisatörer inom Gold of Laplands område. Mottot är att ”utbud skapar efterfrågan”. Ju mer och bättre produkter vi kan visa upp till våra målgrupper, ju attraktivare blir vi i deras ögon!

Årligt Vildmarksevent är ett projekt som drivs av Gold of Lapland och som finansieras
genom projektstöd från Europeiska jordbruksformen för landsbygdsutveckling och
som pågår till 2013-12-31.

Destinationen Gold of Lapland ligger i norra Västerbotten och södra Norrbotten och den
sträcker sig från hav till fjäll genom 7 kommuner (Arvidsjaur, Lycksele, Malå,
Norsjö, Robertsfors, Skellefteå samt Sorsele). Gold of Lapland är en ekonomisk