INBJUDAN TILL PRESS PÅ KOMPETENSDAG MED WORKSHOP EXPORTSATSNING HOLLAND 13 NOVEMBER

Gold of Lapland har nöjet att inbjuda pressen  till kompetensdag på tema Holland tillsammans för turistföretag och övriga produktägare i  den satsning på Holland som Gold of Lapland gör inom ramen för vårt EU-projekt INTILL. Med oss under denna Hollandsdag är Anne Tusveld från Visit Sweden Holland och Elina Reinerstam från holländska Travelbird.

Anne Tusveld från Visit Sweden kommer att prata om "Holland i siffror. Hur lyfter vi unika selling-points i Gold of Lapland till våra holländska besökare?"

Elina Reinerstam från On-line researrangören Travelbird. Berättar om företaget och återkopplingar från sommarens besökare i området. Vad vill en holländare uppleva under sin resa?

Vi hoppas att ni är nyfiken på vad Gold of Laplands projekt INTILL gör och vad denna Hollandssatsning innebär.
Vi håller till på Ansia Resort i Lycksele mellan 9.15 - 11.30.

Välkomna!

För mer information går det bra att vända sig till Monica Holmgren,projektledare INTILL för ökad internationalisering. Tfn: 070-271 28 10, monica.holmgren@goldoflapland.com
Eller Karin Fällman, huvudprojektledare INTILL, 070 2290642.

Gold of Lapland är en ekonomisk förening som ägs av  drygt 90 företag och även en turistdestination som geografiskt sträcker sig över Lycksele, Malå, Norsjö, Robertsfors,  Skellefteå, Sorsele och Arvidsjaur.

Gold of Lapland är en av tre samverkansparter i EU-projektet INTILL - INNOVATIV TURISM I LAPPLAND.

Gold of Lapland, Hemavan Tärnaby och South Lapland har beviljats ett samverkansprojekt för att utveckla turismen i den geografiska regionen Malå, Norsjö, Lycksele, Storuman, Vilhelmina,Åsele, Dorotea och Strömsund.