Karsbäcken Open återuppstår!

Karsbäcken Open återuppstår!

Den natursköna tävlingen, i hjärtat av Gold of Lapland, kommer att återupptas igen. Tävlingen, senast genomförd 2009 och 2010, med canadensare och kanot på Karsbäcken. En upplevelse  med varierande paddling både på sjö och i strömmande vatten.

Starten blir densamma i Långträsk men med en familjeklass 15km till Braxträsk, en motionsklass 30km till Valfors samt tävlingsklass 50km med målgång i Finnforsfallet.

Företagarna i Bastuträsk anser detta event som ett viktigt inslag för bygden och dessutom trevligt, så nu stöttas de tidigare ide’givarna, Nils Erixon och Johan Samuelsson så att eventet kan återupptas.

Tävlingsdatum är satt till 31/5 2014.

Arrangemanget sköts av en grupp sammansatt av företagare och privata i Bastuträsk och efter Karsbäckens sträckning. Idégivarna Nils Erixon och Johan Samuelsson finns också med i gruppen.

Kontakt:

Gunnar Westermark  070-3318100    info@drel.se

Mattias Berg     0915-590991  mattias@toppchark.se

Kajsa Wikström  070-652 98 47  wikstromkajsa@gmail.com

Allmän mail  karsbacken@gmail.com

Gold of Lapland är en ekonomisk förening som ägs av  drygt 90 företag och även en turistdestination som geografiskt sträcker sig över Lycksele, Malå, Norsjö, Robertsfors,  Skellefteå, Sorsele och Arvidsjaur.