Ostriket och Gold of Lapland stärker sitt samarbete

Destinationen Ostriket gick med i turistorganisationen Gold of Lapland redan under år 2007 och nu stärker båda organisationerna sitt samarbete ytterligare med ett gemensamt avtal.

Det har visat sig att många av Ostrikets medlemmar vill vara fullvärdiga medlemmar även i Gold of Lapland och därmed ta del av medlemsnyttan i båda föreningarna. För att visa viljan till samarbete har nu Gold of Lapland och Ostriket skrivit ett avtal där deras medlemmar får 25 % rabatt från respektive förening vid dubbelanslutning.

Gäller detta bara Ostriket?

------------------------------------------------------------------------------------------
För mer information kontakta gärna
Karin Fällman, destinationsansvarig Gold of Lapland, 070608 65 06, karin@goldoflapland.com

Ostriket, med ett 25-tal certifierade besöksmål och arrangemang kan ni läsa mer om på www.ostriket.nu Ostriket hittar du inom kommunerna Skellefteå och Robertsfors.

Gold of Lapland ekonomisk förening har idag drygt 60 medlemsföretag inom det geografiska området Lycksele, Malå, Norsjö, Skellefteå och Robertsfors och har följande affärsidé; "Vi skall på ett affärsinriktat och innovativt sätt sälja in området så att det blir känt som en högintressant och mångfacetterad destination". Målsättningen är att samla alla aktörer under en destination, Gold of Lapland, och att årligen utge ett eget magasin samt delta i prioriterade mässor inom och utom Sverige för att öka besöksnäringen i hela regionen.

Under åren 2008 - 2010 driver föreningen ett mål 2 projekt.