Paula Perriens, LaplandTime, coachar Anders och Rebecka på First Camp Ansia

Pressinbjudan: Fem besöksnäringsföretag från Västerbotten coachas för att delta på Vakantiebeurs i Nederländerna

Projektet och satsningen Västerbotten Sweden kommer att genomföra en exportworkshop inför den stora resemässan Vakantiebeurs i Nederländerna i början av januari 2024. Fem besöksnäringsföretag från Västerbotten har under vintern blivit coachade av Paula Perriens från Nederländerna och de kommer att delta på mässan. Workshopen äger rum den 5 december 2023 med början kl. 09:30 på First Camp Ansia, dagen syftar till att lägga upp en försäljningsstrategi inför mässan, samt att företagen ska ges möjlighet att lära känna varandra bättre.

Dagen ger er ett tillfälle att få en inblick i vad projektet Västerbotten Sweden gör, lära känna företagens verksamheter, deras unika erbjudanden och deras förberedelser inför mässan. Ni får också chansen att träffa representanter från projektet, bland annat den nya övergripande projektledaren Annelie Persson.

De deltagande företagen som får coachning av Västerbotten Sweden är:

- First Camp Ansia: En populär camping och konferensanläggning vid Umeälven i Lycksele.

- Hotell Klimpfjäll: Ett charmigt hotell med fantastisk utsikt och närhet till skidbackar och vandringsleder.

- Camp Fredrika-Braber: En naturskönt belägen campingplats med restaurang i Fredrika.

- Kronlund Kursgård: En idyllisk kursgård för konferenser och evenemang i Vindeln.

- Naturresort Änglagård: En idyllisk och miljövänlig resort med fokus på hållbarhet och naturnära upplevelser.

Vakantiebeurs är en stor resemässa som lockar besökare och utställare från hela världen. Det är ett perfekt tillfälle för besöksnäringen i Västerbotten att visa upp sin bredd och kvalitet för en internationell publik. Genom att delta på mässan kommer de fem företagen att få möjlighet att nätverka, träffa utländska researrangörer och sälja sina paketupplevelser direkt till slutkonsumenter. Även Granö Beckasin kommer att närvara på mässan.

Vi hoppas att ni vill komma och säga hej till oss och vi ser fram emot att träffa er den 5 december 2023 kl. 09:30 på First Camp Ansia. Se bifogat program för dagen.

Välkomna!

Cecilia Wallinder,

Projektledare för Västerbotten Sweden

FAKTA:
Projektet möjliggörs genom medel från Europeiska Regionalfonden för Övre Norrland, Region Västerbotten samt egna medel från de ingående samarbetsparterna och kommuner.

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.