Trygghet vid bokning via internet för seniorer 50+

Trygghet vid bokning via internet för seniorer 50+

Den del av befolkningen som är över 50 år ökar snabbare än någonsin, till följd av förbättrad hälsa och livskvalitet. Denna grupp med aktiva seniorer utgör en viktig målgrupp för många företag. Den 24 oktober går Seniormässan i Umeå av stapeln. Mässan skall inspirera till en skön och enklare tillvaro – Leva Livet! Här kan företag och andra intressenter möta denna växande målgrupp för att presentera produkter och tjänster.

Gold of Lapland, finns på plats på mässan för att marknadsföra det turistiska utbudet i området.

-Seniorer i Västerbotten är en mycket viktig målgrupp för hela destinationen Gold of Lapland, berättar Beatrice Dahlström Gold of Lapland. På plats på mässan kommer vi att informera om vårt breda utbud och självklart händer det spännande saker i vår monter, men vi kommer framför allt att fokusera på vår bokning online, så besökarna i montern känner sig trygga att boka sina upplevelser, utflykter eller paket via internet, fortsätter hon.

Dagen kommer att vara fullspäckad med intressanta aktiviteter och ett spännande program är framtaget, med hållpunkter som modevisning, körsång och seminarier.

-Vi hoppas på många bra möten med seniorer i vår monter och att de finner våra paket, speciellt framtagna för målgruppen, intressanta, säger Emma Lindfors, Gold of Lapland. Om de inte bokar direkt på plats, så är vår förhoppning att de efter besöket i vår monter, i lugn och ro - hemma, bokar sin upplevelse i Gold of Lapland direkt på internet, avslutar hon.

Mässan är på Nolia den 24 oktober och öppnar klockan 10.00 för besök.

Gold of Lapland är en ekonomisk förening som ägs av  86 företag och även en turistdestination som geografiskt sträcker sig över Lycksele, Malå, Norsjö, Robertsfors,  Skellefteå och Sorsele.