Upplevelser i Norr och Gold of Lapland träffar europeiska researrangörer

Upplevelser i Norr och Gold of Lapland träffar europeiska researrangörer

Bild. Conny Robertsson, säljare på Upplevelser i norr åker till Bonn på Swedish workshop.

Den 2 september arrangeras Swedish workshop i Bonn i Tyskland. Säljare från hela Sverige träffar köpare från resebranschen från Tyskland, Holland och Schweiz. Turistdestination Gold of Lapland deltar genom ett samarbete med incomingföretaget Upplevelser i Norr som skickar sin säljare Conny Robertsson.

Vad förväntar du dig av workshopen?
- Det är första gången jag deltar på Swedish workshop men jag har träffat några av researrangörerna tidigare och på våra inbokade möten kommer jag visa upp vårt unika utbud av upplevelser både för sommar- och vinterresor, säger Conny Robertsson. Vi har knutit upp sju Gold of Lapland företag som kommer att presenteras och har även några paket med oss för att skapa intresse, fortsätter Conny.

Gold of Laplands företagen som satsar på Swedish workshop är Vildmarksgruvan i Varuträsk, Svansele vildmarkscenter, Världens längsta linbana, Lycksele djurpark, Stiftsgården, Hotell Källan och Quality hotell Statt i Skellefteå.

Ser ni något resultat av dessa satsningar?
- Det är fjärde året vi deltar på Swedish workshop och det är väldigt viktigt att visa att vi är en destination som arbetar långsiktigt, menar Karin Fällman, som är bisittare till Conny och Gold of Laplands representant på workshopen. Vi har under de senaste åren haft besök av både tyska och schweiziska arrangörer och det kan vi framförallt tacka VästerbottensTurismens satsning på B2B-projektet för, men som destination är det viktigt att även vi möter upp på den tyska marknaden och visar upp vårt utbud till nya arrangörer. Resultat har vi redan fått och nu ska vi ta hem ännu fler affärer, säger Karin.

...............................................................................................................
Fakta: Swedish workshop är ett sälj- och mötesforum där tyska, holländska och schweiziska researrangörer och svenska säljare får möjlighet att knyta kontakter och prata affärer. Dagen avslutas med ett event med möjlighet att skapa nätverkskontakter. Detta forum är en av de allra viktigaste mötesplatserna för att skapa kontakter och visa sitt utbud för denna marknad.

För mer information kontakta gärna
Conny Robertsson, säljare Upplevelser i Norr AB, 0910 - 71 12 22
Karin Fällman, destinationsansvarig Gold of Lapland, 0918 331 10, 070608 65 06, karin@guldriket.com