Alexander Wisell - vinnare av Driving Force Award

Vinnaren av Driving Force Award har utsetts – prisutdelning på Annika Invitational Europe

Det för i år av Golfhäftet nyinstiftade priset ”Driving Force Award” syftar till att hylla och motivera eldsjälar inom svensk juniorgolf. Under våren har nomineringarna kommit in och vinnaren utsågs under en prisceremoni under ANNIKA Invitational Europe på Vasatorps GK.

Alexander Wisell från Bro-Bålsta GK har utsetts till vinnare av Driving Force Award 2022. Priset delades ut i samband med ANNIKA Invitational Europe på Vasatorps GK. I juryn för Driving Force Award finns Golfhäftets Medgrundare Fredrik van Speijk, Marcus Norman från Svenska Golfförbundet och Louise Friberg, Klubbchef på Vasatorps Golfklubb. Annika Sörenstam delade ut priset till en mycket glad Alexander Wisell.

- Jag är så otroligt glad och stolt över att få vinna Driving Force Award! Det är viktigt att juniorerna får support, uppmärksamhet och utrymme – och än mer damjuniorerna. Att få jobba med juniorgolfen och bidra till golfens framtid är en ynnest och jag är tacksam över att se resultatet av det. Nu är jag superpeppad på att fortsätta ge järnet framåt, det finns mycket kvar att göra och vi är bara i startgroparna av satsningarna, säger Alexander Wisell.

- Hur bra vi är i golf-Sverige på att stötta och utveckla juniorgolfen är avgörande för golfens tillväxt och framtid. Genom Driving Force Award lyfter vi de eldsjälar på klubbsidan som outtröttligt är där för våra juniorer. Alexander Wisell gör ett enastående jobb som fått Bro-Bålsta GK’s juniorverksamhet att blomstra och gjort ett starkt avtryck på golfklubbens utveckling, säger Fredrik van Speijk, Medgrundare Golfhäftet och Jurymedlem Driving Force Award.

Juryns motivering lyder:

”Årets Driving Force Award går till en person med ett enormt golfkunnande som på ett otroligt engagerande sätt förmedlas vidare till klubbens junior- och elitverksamhet. Flera nya duktiga spelare träder fram varje år och samtidigt breddas basen med många yngre medlemmar och barn som söker sig till klubben. Denna person är lagledare för klubbens lag till både Lag-SM och Junior-SM, samt varit starkt bidragande till att Golfgymnasiet satsar på klubben för träning. Att få medlemmar, juniorer och sponsorer med sig på detta sätt kräver stor energi, mycket tid och målmedvetenhet. Det är med stor glädje som vi tilldelar Driving Force Award 2022 till Alexander Wisell från Bro-Bålsta GK.”

Utöver äran tilldelas Alexander Wisell:

• Utbildning i Idrott & Ledarskap
    • Ett stipendium till klubbens juniorverksamhet (värde 15.000 kr)
    • Platser till ANNIKA INVITATIONAL Europe 2023