Pressmeddelande -

GO MO Group blir SEO-partner till ytterligare internationell storkund på en marknad med 500 miljoner internetanvändare

Indien har över 500 miljoner internetanvändare, vilket gör landet till den optimala marknaden för att stresstesta en byrås leveranskapacitet inom digital marknadsföring. Arha Media, även kända som “Södra Indiens Netflix”, har som en del i sin fortsatta tillväxtstrategi valt svenska GO MO Group som sin strategiska SEO-partner.

"Att bli erkänd genom att ‘Indiens Netflix’ anlitar våra talanger är inte bara en milstolpe utan ett kvitto på bredden i våra processer och arbetssätt. Att bli vald som digital marknadsföringspartner inom en marknad som väntas omsätta mer än 15 miljarder USD inom rimlig tid är naturligtvis utmanade. Detta uppdrag är också viktigt för oss i ett Employer Branding-perspektiv på den indiska marknaden då vi har lokal närvaro där genom vårt kontor med ca 130 kollegor.”, säger bolagets VD Gabriel Ghavami.

Arha Media är en av aktörerna som slåss om denna mångmiljardmarknad genom sin streamingtjänst Aha Video, som fyller nischen för underhållning på regionala språk. Att skapa innehåll på regionala språk medför en stark konkurrensfördel gentemot internationella jättar som Amazon Prime och Netflix. Efter ett starkt första år där antalet prenumeranter uppgick till över 1,5 miljoner tar Arha nu sikte på att nå det dubbla under 2022.

Tidigare i år rapporterades att GO MO Group valts för att hantera den digitala marknadsföringen för en svensk industrijätte i Indien, och nu kan man även lägga till ett helt Indiskt bolag: Arha Media.

“Samarbetet med Arha Media ger oss en chans att testa vår kapacitet på en stor skala, och vi ser fram emot att arbeta med ett företag i en så spännande bransch. GO MO levererar traditionellt sett digital marknadsföring för globala B2B-företag, men vi känner att våra team och processer är redo att ta sig an denna nya utmaningen. Jag är övertygad om att partnerskapet kommer spela en avgörande roll i hur Aha Video når sina tillväxtmål. Jag ser mycket fram emot att visa effekten av att skifta till digital marknadsföring – tidigare har deras marknadsföring varit grundad i bland annat en varumärkesambassadör, och nu lägger vi till datadriven marknadsföring och SEO i deras marknadsföringsmix. Vi är mycket glada över samarbetet.” – Gabriel Ghavami, CEO GO MO Group

En avgörande faktor till att GO MO Group valdes som SEO-partner är tidigare framgångar i att ta fram och implementera marknadsöverskridande digitala strategier inom marknadsföring.

“The OTT space in India is crowded and highly competitive. In addition to international industry leaders like Amazon Prime and Netflix, there is local competition from platforms like Hotstar, Zee5, and Sunnxt. Despite this, Aha Video has quickly established a strong foothold in the local language niche. The key to further expansion of the subscriber base will lie in effectively communicating to users looking for quality content in their preferred language. GO MO Group’s data-driven approach and extensive understanding of online user behavior will help us ensure Aha Video is visible in the right channels, to the right audience, at the right time.” – Ajit Thakur, CEO Arha Media

• Underhållning

• seo digital marknadsföring
  • case kunder samarbeten
  • digital marknadsföring

• Stockholm

Vi är övertygade att Pull Marketing, datadriven och kundcentrerad digital marknadsföring är framtiden

Marknadsavdelningens roll och möjligheter har förändrats blixtsnabbt de senaste åren.

Sverige står inför enorma utmaningar och många i näringslivet har halkat efter den digitala evolutionen. Köparna själva är idag helt drivande och företagare måste anpassa oss och kommunicera på mottagarnas villkor. GO MO bygger proaktiva och målmedvetna team som med fullt fokus jobbar ihop för att i alla lägen kunna utveckla och implementera optimala digitala strategier. Genom att sätta mottagaren i centrum kan våra kunder "kapitalisera på befintlig efterfrågan", det vill säga att sälja till de som vill köpa – Pull Marketing.

FÖRTROENDEUPPDRAG OCH REKORDSTART

Även 2021 började på topp då vi fick in nya prestigeuppdrag ifrån bl.a. två Fortune 500 bolag inom B2B. Där ingår även internationella uppdrag som att hantera Content Marketing och SEO på flera internationella marknader.

GO MO GROUP I SIFFROR

Sedan 2022 är GO MO Group en del av den ambitiösa byrågruppen Collaboration Art, med Investment AB Spiltan som ägare. Ambitionen är att växla upp ytterligare och växa till att bli störst i Europa på det vi gör.

Stor del av framgången beror på hårt arbete och ett enormt fokus, men det faktum att vi lyckats kapitalisera på paradigmskiftet inom den digitala världen, och att Google ändrat spelreglerna för den organiska rankningen är också bidragande.

För mer info: www.gomogroup.com

Timothy Larsson