Lågkonjunktur förintar svenska företag

Orderböckerna minskar. Räntorna ökar. Råvarupriser stiger. Elen rekorddyr. Kommersen svalnar. Sverige riskerar gå in i en lågkonjunktur. Framför allt små och medelstora svenska företag kan drabbas extra hårt.
– Mängder av företag kommer tyvärr att försvinna helt i onödan, säger Gabriel Ghavami, vd för GO MO Group.

Gabriel Ghavami är orolig för svenskt näringslivs framtid. Som rådgivare inom sälj- och marknadsföring för Sveriges största industriföretag ser han dagligen hur skruvarna stramas åt för små och medelstora företag.

Samtidigt uppfattar Gabriel Ghavami att företagen till stor del har sig själva att skylla, att de har hamnat där de är på eget bevåg. I en text förklarar han varför och vilken lösning som finns så att bolagen med sina anställda inte ska behöva duka under.

Läs Gabriel Ghavamis ord här:https://www.gomogroup.com/massutrotning/