Good to Great och Ricoh ingår samarbete

För att skapa förutsättningar och bättre möjligheter för våra tennisspelare att ta steget till världselit har Magnus Norman, Nicklas Kulti & Mikael Tillström startat Good to Great Tennis Academy. Målet att utveckla tennisspelare till världsklass kommer att förstärkas genom ett samarbete med en av världens ledande IT leverantörer, Ricoh.

Ricoh kommer via partnerskapet möjliggöra spelarstipendium hos Good to Great.

Parterna har tecknat ett 3-årigt samarbetsavtal.

”Vi brinner för tennis och genom våra erfarenheter har vi som mål att skapa nästa generation av svenska världsstjärnor, säger Nicklas Kulti, partner Good to Great.

”Ricoh är med och leder utvecklingen inom IT och dokumenthantering. Det känns spännande att hjälpa till att skapa förutsättningar för nästa generations tennisspelare i kombination med Ricohs sponsorskap på ATP-touren”, säger Måns Sjöstedt, COO Ricoh Sverige AB.

Good to Great Tennis Academy riktar sig mot spelare från 12 år som har kapacitet att ta sig hela vägen upp till ATP- och WTA-spelare. Good to Great har en vision att bygga norra Europas ledande tenniscenter för utveckling av tennisspelare. Fram till att tenniscentret är på plats kommer Good to Greats verksamhet att ske utifrån en mobil tennisakademi med en bas i SALK-hallen. Det finns plats för ett limiterat antal spelare, oavsett klubbtillhörighet. Verksamheten sker terminsvis. Ricoh hjälper dessutom Akademien att få en effektiv kontorsmiljö med dokumenthantering och IT-drift i världsklass.

Måns Sjöstedt, COO Ricoh Sverige AB +46 734 19 99

E-post: mans.sjostedt@ricoh.se

Nicklas Kulti, Partner Good to Great +46 708 71 04 22

E-post: nicklas@goodtogreatworld.com

• good to great
  • good to great tennis
  • tennisstjärnor
  • tennissatsning
  • ricoh

Good to Great World AB är ett oberoende företag som arbetar med utveckling av tennisspelare.

Good to Great World AB vision är att bygga Nordens ledande tenniscenter för utveckling av tennisspelare och kommer tills det fysiska centret står klart, hjälpa klubbar, förbund och privatpersoner med sin tennissatsning utifrån en mobil akademi.

info@goodtogreatworld.com