Good Technologys plattformar stöder wearables

Good Technology, presenterade under Mobile World Congress i Barcelona att Good Dynamics Secure Mobility Platform stöder den snabbt växande gruppen av anslutna saker och wearables. Good är den enda mobility management (EMM) leverantör för företag som mobiliserar appar och innehåll för säker wearables-access.

Good Dynamics möjliggör säkerhet och skydd för affärsdata som nås av och lagras på wearables och delas mellan övriga Good-säkrade appar. Dessutom möjliggör plattformen utveckling av säkra mobila appar för ett brett spektrum av funktioner på wearables, till exempel mobilidentitets- och åtkomsthantering, inklusive tvåfaktors-autentisering och åtkomstkontroll.

Sakernas Internet representerar nästa steg för säker mobilitet, som sträcker sig bortom smartphones och surfplattor till att inkludera bland annat anslutna bilar, automater och kläder till företaget. IDC uppskattar att den installerade och anslutna basen av IoT-enheter kommer att nå cirka 30 miljarder 2020[1], vilket betyder att påverkan på företaget kommer att vara enorm.

Wearables ökar redan produktiviteten genom att hålla de anställda anslutna utan en smartphone. Till exempel, kan en Good Work-användare titta på sin klocka för att snabbt scanna e-posten eller acceptera en mötesinbjudan. Ett annat exempel är att en mekaniker kan använda en wearable för att skanna defekta delar och automatiskt logga en reparationsorder.

"Allteftersom fler anslutna enheter ökar inom företaget, är det absolut nödvändigt att förstå vad det innebär, så att organisationer kan bidra till ökad produktivitet hos de anställda utan att äventyra känsliga uppgifter", säger Christy Wyatt, ordförande och VD för Good Technology.

Stöd för Android Wear med Good Work innebär ett stort mått av interaktion och samarbete till handleden. Utöver att läsa email eller svara på en inbjudan kan användaren få push-meddelanden och svara på e-post med röstigenkänning eller förinställda svar, allt genom wearables. Centraliserade regler tillåter IT-avdelningar att aktivera eller inaktivera wearables för Good Work och för alla andra Good-säkrade appar byggd på Good Dynamics plattform.

För mer information, besök http://www1.good.com/applications/collaboration-suite/whats-new.html.

[1]IDC, “Finding Success in the New IoT Ecosystem: Market to Reach $3.04 Trillion and 30 Billion Connected “Things” in 2020, IDC Says,” November 7, 2014.

• emm

Om Good Technology

Good Technology är ledande inom säkra mobilitetslösningar för företag och myndigheter, globalt. Goods mobila plattform kan managera, distribuera och säkra mobila applikationer. Effektiv hantering av devicer (MDM) med monitorering ingår. Good har ett brett utbud av tredjeparts-appar som hjälper företag att nå mobilitetens fulla potential. Över 6 000 organisationer i 190 länder använder lösningar från Good, varav många ledande företag inom bank och finans, försäkring, sjukvård, detaljhandel, offentlig sektor och försvaret. Besök Good, www.good.com