Dunlop lanserar en kampanj i sociala medier i Europa - ‘Ultimata Roadtrip‘

Dunlop lanserar en kampanj i sociala medier i Europa - ‘Ultimata Roadtrip‘

Dunlop, ledande inom utveckling av motorcykeldäck, annonserar nu som en del i sin lansering av nya RoadSmart III, starten av en ny kampanj i sociala medier.

#DunlopRoadtrip ger motorcykelförare möjligheten att dela videos och bilder av deras 'Ultimata Roadtrip‘ under sommaren. Varje månad utses tre bidrag som vinner en uppsättning av de nya RoadSmart III-däcken till sin motorcykel.

Tävlingen kommer att frontas av den legendariska TT-vinnaren John McGuinness, med 23 TT-vinster i bagaget, och man hittar tävlingen på den officiella Dunlop Moto-sidan på Facebook (www.facebook.com/DunlopMoto) och Twitter (@DunlopMoto) genom att använda #DunlopRoadtrip.

Tävlingen, som äger rum mellan 25 maj och 30 september, uppmanar motorcykelförare att ladda upp videos och bilder på deras sommarresor och genom detta få en chans att uppgradera sina däck till en ny uppsättning av RoadSmart III. I samband med lanseringen av denna tävling kommer John McGuinnessvisa vägen och inspirera genom att släppa en fantastisk video av när han åker på sina favoritvägar.

Roadsmart III har redan uppnått imponerande oberoende resultat inom flera kategorier i ett test från Motorrad test center; resultat som beror på utvecklingen av många nya innovationer och andra stora förbättringar.

Alla uppladdade bidrag kommer att bedömas av John McGuinness varje månad, där de tre bästa bidragen vinner. Dessutom kommer alla de bästa videoklippen och bilderna att sammanställas till en film som kommer ha en online-premiär senare.

För mera information om Dunlop, gå in på www.dunlop.eu eller följ oss på Twitter (@DunlopMoto) & Facebook (www.facebook.com/dunlop)