Goodyear presenterar sortimentet KMAX S & D GEN-2 17,5”-19,5” på SOLUTRANS 2023

Goodyear lanserar sina styr- och drivdäck för kommersiella fordon, KMAX S & D GEN-2 17,5” och 19,5”, på SOLUTRANS 2023. Med bättre bränsleeffektivitet bidrar nya KMAX GEN-2 med besparingar och bättre räckvidd inom olika tillämpningsområden. Gäller även för elbilar.

Marknadsdriven expansion
Goodyear utökar sitt produktutbud för att bemöta nya marknadskrav som bland annat omfattar behovet av fordon med lägre utsläpp och alternativa framdrivningssystem som ökar i popularitet.

Många transportbolag fortsätter dessutom att kollar efter livslängd och tillförlitlig prestanda i olika väderförhållanden. De är också intresserade av lägre utgifter och bättre hållbarhet, samt längre räckvidd för elektriska fordon.

De nya däcken Goodyear KMAX GEN-2 S & D 17,5” och 19,5” är perfekta för både konventionella och elektriska fordon då de förenklar däckhanteringen. Dessa däck har den tålighet och tillförlitlighet som sortimentet är känt för, och de har även nya egenskaper som gör att åkerier kan köra ännu längre.

Tålig, tillförlitlig och bränslesnål
De nya dimensionerna bygger på den beprövade KMAX Technology i kombination med robust stomstruktur och optimerad design av slitbanan, samt:

• Bättre bränsleeffektivitet (Goodyear KMAX GEN-2 S & D 17,5” och 19,5” är C-märkta för bränsleeffektivitet)
  • Eldriftsredo
  • Lång livslängd under alla användningsförhållanden
  • Mångsidig funktionalitet som klarar allt från fjärrtransport till stadstrafik
  • Längre livslängd i tuffa förhållanden och extrema klimat
  • Vinterfunktionalitet och drivgrepp som håller under hela dess livslängd, som dessutom följer ny och kommande lagstiftning

Goodyear KMAX S&D GEN-2 är också fullpackad med de senaste teknologierna för kommersiella däck, inklusive RFID-anslutning som stöder optimal däckspårning.

Eldriftsredo

Goodyear KMAX S&D GEN-2 är eldriftsredo vilket innebär att de kan hantera den högre vikten och accelerationskraften från elbilar. Övergången till eldrivna flottor inom både stads- och regionaltransport kräver att man bevarar befintliga däckfunktioner samtidigt som nya element för elfordon implementeras:

• För att förbättra energieffektiviteten och ge längre räckvidd för elbilar behöver man sänka rullmotståndet.
  • Drivdäck med extra styva slitbanor för motorer med starkare vridmoment.
  • Tjocka gummibeläggningar på sidoväggarna skyddar mot slitage från stadskörning.
  • En robust stomme tillgodoser varierande belastning från elfordon vilket säkerställer att däcken levererar under hela deras livslängd

Maciej Szymański, Marketing Director Commercial Europe på Goodyear: ”KMAX S&D GEN-2 förstärker Goodyears position som framåtblickande aktör på marknaden. Lanseringen av de nya dimensionerna stärker vårt erbjudande och gör att kunderna får fler möjligheter och bättre tillförlitlighet.”

Besök Goodyear på SOLUTRANS 2023

Om du vill se Goodyears innovativa lösningar för transportbranschen kan du besöka deras bås på SOLUTRANS 2023. Du hittar Goodyears bås i hall 5, plats A031.

Det nya sortimentet Goodyear KMAX S & D GEN-2 17,5”-19,5” släpps på marknaden den 1 januari 2024.