Goodyear stärker sitt vintersortiment med nya UltraGrip-serien för europeiska vintervägar

• Goodyear UltraGrip Performance+ ger bättre bromsning och grepp, för konsumenter som är ute efter utmärkt vinterprestanda
  • Goodyear UltraGrip 9+ ökar körsträcka och grepp på snö och is för
    mindre stadsbilar
  • Goodyear UltraGrip Cargo förbättrar bromsning på snö för kommersiella fordon

Goodyear presenterar sitt prisbelönta vintersortiment, UltraGrip-serien, med ett uppgraderat sortiment europeiska vinterdäck för den kommande vintern. Högpresterande fordon, mindre stadsbilar och kommersiella fordon som är utrustade med UltraGrip Performance+, UltraGrip 9+ eller UltraGrip Cargo ges enastående vinterprestanda för det skiftande europeiska väglaget under vintern.

Goodyear UltraGrip Performance+ förbättrar sin våt-, torr- och vinterprestanda för högprestandabilar tack vare två nyckelteknologier. Traction Protect-teknologin omfattar ett nytt harts som förbättrar däckets förmåga till deformation och reformation. Det gör att bromskrafter lättare kan förvandlas till grepp. Winter Grip-teknologin använder en ny gummiblandning som leder till bättre gummielasticitet i låga temperaturer och förbättrar greppet på snö och is.

Med UltraGrip 9+ ger Goodyear konsumenterna ett däck som hanterar svåra vägförhållanden. Mileage Plus-teknologin skyddar däcket mot sprickor och lossnande av gummipartiklar som orsakas av tuffa vägförhållanden. Det leder till ökad prestanda under däckets livslängd. UltraGrip 9+ innehåller också Winter Grip-teknologin som ger enastående grepp på snö och is.

Ägare av kommersiella fordon som vill hålla sin bil på vägen, även under svåra vinterförhållanden, har nu möjlighet att välja UltraGrip Cargo. Tack vare olika uppgraderingar av slitbanemönster och gummiblandning har Goodyears nya vinterdäck för lätta lastbilar enastående bromsprestanda på snö och minskad total ägandekostnad genom förbättrad däcklivslängd.

Ca 69 % av UltraGrip 9+-dimensionerna introduceras till juni 2019, och de sista 31 % släpps gradvis fram till september 2019. UltraGrip Performance+-dimensionerna görs tillgängliga från juni 2019, med över hälften av storlekarna tillgängliga i augusti 2019. I slutet av juni 2020 kommer alla storlekar att finnas tillgängliga. Alla UltraGrip Cargo-dimensionerna är redan tillgängliga.