BACKSTREET'S BACK - världsturnén intar Scandinavium den 31 maj 2019!

Den 31 maj 2019 intar ett av världens mest kända pojkband Scandinavium - Backstreet Boys är äntligen tillbaka med nytt album och världsturné! Biljettsläpp fredagen den 16 november kl. 09:00!

Mer information på webbplatsen inom kort.

Så här skriver arrangören Live Nation i sitt pressmeddelande:

BACKSTREET BOYS SLÄPPER NYTT ALBUM OCH GÖR SIN STÖRSTA ARENATURNÉ PÅ 18 ÅR

Idag släpptes nyheten att Backstreet Boys ger ut nya albumet ”DNA” den 25 januari via RCA Records. Gruppen meddelar också att de beger de sig ut på en stor världsturné där två Sverigestopp finns inplanerade. Fredagen den 31 maj når ”DNA World Tour” Scandinavium i Göteborg och den 2 juni gör turnén ett nedslag på Ericsson Globe i Stockholm.

Biljetter släpps fredag 16 november kl. 09.00 via LiveNation.se

Backstreet Boys meddelar idag att de släpper nya albumet ”DNA” den 25 januari via skivbolaget RCA Records. Albumet finns att förbeställa via https://backstreet-boys-uk.myshopify.com. ”DNA” är gruppens tionde studioalbum och innehåller låtar skrivna av bland annat Lauv (Charlie XCX), Andy Grammer, Stuart Chrichton (DNC) och Mike Sabbath (J Balvin). Tidigare under dagen släppte Backstreet Boys nya singeln ”Chances” - första smakprovet från albumet, signerad Ryan Tedder och Shawn Mendes. Låten och den officiella musikvideon finns att se här: http://smarturl.it/bsbxChances

Med start den 11 maj beger sig Backstreet Boys ut på ”DNA World Tour” som blir gruppens största arenaturné på 18 år. På tre månader kommer bandet ge konserter över hela Europa och Nordamerika och spela på arenor som O2 Arena i London, Accor Hotels Arena i Paris, Mercedes-Benz Arena i Berlin för att bara nämna några. I Sverige har vi det stora nöjet att få besök av gruppen vid två tillfällen då de uppträder på Scandinavium i Göteborg den 31 maj och Ericsson Globe i Stockholm den 2 juni.

“When this group started 26 years ago – and through all the highs and lows of our career – we’ve had to learn it wasn’t about us as individuals but about what’s best for the group,”säger Howie D.

“That’s what I love about this album,” fortsätter Kevin Richardson. “We were able to bring all of our influences and styles into one coherent piece of work. These songs are great representation of who we are as individuals and who we are as a group. It's our DNA. We’re really proud of that.”

“The journey is ongoing with us and there is so much left to do,” säger Brian Littrell. “We’re living the next chapter that hasn’t been told yet, and that's exciting.”

Efter 14 månader i Las Vegas med showen “Backstreet Boys: Larger Than Life” är det i vår dags att blicka framåt och möta fans över hela världen.

“Vegas has been amazing and these next set of dates are going to be a party,” avslutar Brian. “Then it’s time for us to visit our fans all over the world.”

Datum i Norden

31 Maj 2019 Sverige Göteborg Scandinavium

1 Juni 2019 Norge Oslo Spektrum

2 Juni 2019 Sverige Stockholm Ericsson Globe

5 Juni 2019 Finland Helsingfors Hartwall Arena

8 Juni 2019 Danmark Köpenhamn Royal Arena

31/5 - Scandinavium, Göteborg
2/6 - Ericsson Globe, Stockholm

Biljetter
Biljetter släpps fredag 16 november kl. 09.00 via LiveNation.se

Pressbiljetter & fotopass
Ansökan om köp av pressbiljett skickas till press@livenation.se. Det är viktigt att du skickar en förfrågan per artist/evenemang och att du i ämnesraden anger vilken artist/evenemang det gäller.

Fotopass-ansökan görs via photorequest.livenation.se (notera att godkänt fotopass inte gäller som biljett).

Med reservation för eventuella ändringar. Senast uppdaterad information om våra evenemang hittar du alltid på livenation.se.