I februari intar Melodifestivalen Scandinavium igen

I februari är det dags för Sveriges största folkfest, Melodifestivalen, att inta Scandinavium igen. När värdstäderna för 2024 års upplaga presenterades stod det klart att Göteborg är värdstad när deltävling nummer två går av stapeln. Den 9 februari är det genrep och den 10 februari är det matinégenrep och direktsändning.

- Melodifestivalen är ett fantastiskt evenemang som nästa år firar 20-årsjubileum på Scandinavium! Första gången evenemanget genomfördes på arenan var 2003 och sedan dess har det lockat många schlagerfans till Göteborg1, säger Henrik Jutbring, evenemangschef på Got Event.

1 Melodifestivalen har arrangerats på Scandinavium varje år sedan 2003 förutom 2021 och 2022 då evenemanget ställdes in på grund av pandemin.

Så här skriver Live Nation i ett pressmeddelande

Melodifestivalturnén 2024 – dessa städer får besök av Sveriges största folkfest

När Melodifestivalturnén går av stapeln under våren 2024 finns både rutinerade Melodifestivalstäder och nyare i sammanhanget med på listan över årets värdar. Turnén inleds den 3 februari i Malmö och rullar därefter vidare till Göteborg, Växjö, Eskilstuna och Karlstad innan finalen äger rum i Stockholm den 9 mars.

Information gällande biljettsläpp kommer inom kort.

Som Sveriges största folkfest bjuder Melodifestivalen varje år både TV-tittare och besökare på plats på en fantastisk show och musikupplevelse. 2024 års upplaga väntas dessutom bli något alldeles extra då Sverige står som arrangörer av årets Eurovision Song Contest i maj med Malmö som värdstad.

Missa inte chansen att uppleva Melodifestivalen live!