​Mia Skäringer till Scandinavium i höst

Nu är det klart att Mia Skäringer kommer till Göteborg och Scandinavium med sin nya föreställning Avig Maria – No more fucks to give. Premiärdatum är den 2 november och till Scandinavium kommer hon lördagen den 17 november.

– Nej, det anstår mig icke längre att göra mig mindre än vad jag är. Jag är inte skapad av Adams gamla revben. Det fanns byggmaterial till mig med. Nu har männen pratat sedan dinosaurierna dog ut. Det här är mina 90 minuter. Avig Maria är en föreställning om att äga sig själv, vara kvinna på sina egna villkor, säger Mia Skäringer.

Biljetterna släpps fredagen den 16 mars kl. 10:00.

Så här skriver arrangören Blixten & Co i sitt pressmeddelande:

Mia Skäringer på arenaturné med Avig Maria - No more fucks to give!

I november återupptar Mia Skäringer sin resa genom Sverige. Den här gången med ”Avig Maria - No more fucks to give”, en föreställning om att äga sig själv och vara kvinna på sina egna villkor. Premiären går av stapeln i Örebro den 2 november och åker därefter vidare till Linköping, Gävle, Västerås, Karlstad, Uppsala, Göteborg, Halmstad, Malmö och Stockholm.

Biljetterna släpps på fredag kl. 10:00!

”Nej, det anstår mig icke längre att göra mig mindre än vad jag är. Jag är inte skapad av Adams gamla revben. Det fanns byggmaterial till mig med. Nu har männen pratat sedan dinosaurierna dog ut. Det här är mina 90 minuter. Avig Maria är en föreställning om att äga sig själv, vara kvinna på sina egna villkor. Fulvackerstarksvagjag. Jag tar med er på en resa i min människa, genom demoner, rädslor och kärlek. Och visst är jag rädd men Tabita håller mig i handen - Nu ru, nu tar vi en litten go rök på detta å sätter ner skåpet. One last fuck to give!”
Mia Skäringer

I höst är det fyra år sedan Mia Skäringer var på turné med ”Avig Maria – och sångerna jag gråtit till” som sågs och älskades av fler än 60.000 besökare samt rosades i media. Den 2 november är det äntligen dags för Skäringer att inta scenen igen, nu med en rejält uppdaterad version av tidigare föreställning och med namnet ”Avig Maria – No more fucks to give”. Dessutom följer både Tabita och Gulletussan med även den här gången!

Manus: Mia Skäringer
Regi: Edward af Sillén

Turnéplan
2 november – Örebro, Conventum Arena