Popdrottningen Zara Larsson till Scandinavium

I slutet av året åker Zara Larsson ut på sin allra första arenaturné! Den 19 november får vi äntligen se popdrottningen på Scandinavium i Göteborg. Med sig som gästartist har hon ingen mindre än Einár och förartist är Jelassi. Biljetterna släpps på fredag 28 maj klockan 09.00.

– Det känns oerhört bra att kunna fylla på vår evenemangskalender igen. Och att göra det med Zara Larsson är helt magiskt. Hon är en svensk superartist som vi och publiken längtat efter, säger Lotta Nibell, vd på Got Event.

Så här skriver arrangören i ett pressmeddelande:

ZARA LARSSON PÅ NORDISK ARENATURNÉ

Äntligen är det dags för vår egen popdrottning Zara Larsson att inta Nordens största scener. Under november och december 2021 åker hon ut på sin första arenaturné med totalt fem stopp i Stockholm, Göteborg, Oslo, Helsingfors och Köpenhamn. Gästar turnén gör ingen mindre än Einár och förartist är Jelassi på konserterna i Stockholm och Göteborg.

I sommar är det två år sedan Zara Larsson stod inför den svenska publiken när hon 2019 gjorde årets enda konsert på hemmaplan under Way Out West. Tidigare har hon turnerat i USA och agerat support åt Ed Sheeran på hans Divide Tour. Sedan dess har hon vuxit ännu mer utanför Sveriges gränser och uppmärksammats i flera internationella medier. I slutet av 2020 utsågs hon även till Best Nordic Act på MTV EMA.

I början av 2021 blev Zara Larsson ett av vårens hetaste namn när hon gjorde en kritikerrosad global livestream i samband med släppet av sitt tredje album ”Poster Girl”.

Med sitt band åker nu Zara Larsson på sin första, egna arenaturné. Zara Larsson själv säger att det kommer bli något alldeles extra.

”Att göra en arenaturné har alltid varit en dröm för mig, och nu ska den bli sann! Jag är så glad över att äntligen få kliva upp på scenen framför en livepublik och möta mina fans igen, och att dessutom få göra en hel turné känns otroligt kul. Det kommer bli den största show vi gjort, vi ska inte spara på något!”

Turnén sträcker sig över fem datum i november och december och äger rum på några av Nordens största arenor. Biljetterna släpps nu fredag den 28 maj kl 09.00 via LiveNation.se

Konsertdatum:
2021.11.19 - Scandinavium, Göteborg