Rockbandet Takida till Scandinavium i december

Den 10 december spelar Takida på Scandinavium i Göteborg. Biljetterna släpps på onsdag 28 april klockan 10.

– Det känns fantastiskt att få släppa en ny konsert efter så lång tid, äntligen! Dessutom med ett av Sveriges största rockband. Vi saknar live och ser verkligen fram emot att välkomna Takida och deras fans till Scandinavium i december, säger Lotta Nibell, vd på Got Event.

Så här skriver bandet i ett pressmeddelande:

I början av april återvände Takida med "Goodbye", ett första smakprov från kommande albumet "Falling from fame" som landar i augusti.

I december 2021 blir det en serie urladdningar under fyra stora arenakonserter i Sverige och Norge.

”Vi kan nu äntligen släppa realistiska turnédatum och det kan bli det största vi gjort i live-sammanhang. Det är även klart att det här blir enda gigen för Takida 2021. Att vi ser fram emot detta är en underdrift, vi längtar ihjäl oss och det ska bli så jäkla kul att få uppleva publiken och scenen igen. Vi ses!”
Robert Pettersson, Takida

Efter att 2019 firat 20 år som band med en utsåld turné återvänder nu Takida till de riktigt stora scenerna, till arenorna. Fansen kan räkna med ny musik och såklart allt det bästa från ett av landets absolut största rockband. De fyra konserterna blir Takidas enda under 2021.

Biljetter släpps den 28 april 10:00.

9/12 Oslo, Vulkan Arena
10/12 Göteborg, Scandinavium