The Greatest Win – 40 år med Gothenburg Horse Show på 90 sekunder

1977 arrangerades den första upplagan av Gothenburg Horse Show och idag är tävlingarna ett av världens starkaste varumärken inom ridsport. Den 24-28 mars 2016 genomförs den 40:e upplagan och samtidigt är det dubbla världscupfinaler – i både hoppning och dressyr.

Tillsammans med Svenska ridsportförbundet och FEI, det internationella ridsportförbundet, har Got Event och Göteborg arrangerat fler världscupfinaler än någon annan stad i världen.

– Gothenburg Horse Show började med ren kärlek och ett genuint intresse för hästar och ridsport och har nu växt till en given samlingsplats för världseliten inom hästsport och fans, säger Tomas Torgersen på arrangerande Got Event och som är tävlingsledare för Gothenburg Horse Show.

Nu släpps filmen The Greatest Win som inför tävlingarna 2016 ska marknadsföra det nya konceptet.

– Stämningen, inramningen, publiken, magiska hästar och absoluta världseliten av ryttare. Filmen som vi producerat ger en känsla av, och skapar en förväntan på, det som komma skall. Något som över två miljoner besökare i Scandinavium har upplevt genom åren. Dubbla världscupfinaler och 40:e upplagan av Gothenburg Horse Show – klart vi laddar extra då, säger Tomas Torgersen.

– The Greatest Win ska genomsyra allt vi gör och allt som man kommer att uppleva på plats i Göteborg i mars, säger Bengt-Åke Landin, projektchef på Got Event.

Filmen The Greatest Win är framtagen av Mockup Reklambyrå i nära samarbete med produktionsbolaget Filmic Art och Ljudbyrån.