Got Event välkomnar Picadeli som arenapartner till Gamla Ullevi och Ullevi

Fotbollssäsongen är i gång och i kioskerna på Gamla Ullevi möts besökarna av ett nytt och bredare sortiment. Ny arenapartner är nämligen den lokala utmanaren i sund snabbmat – Picadeli. Inledningsvis är det Picadelis wraps som fotbollspubliken kommer kunna köpa, sedan breddas sortimentet ytterligare under konsertsommaren på Ullevi.

– Härligt att Picadeli, med sitt breda sortiment av hälsosam mat, kan vara en del i att höja upplevelsen för besökarna på Ullevi och Gamla Ullevi. Att möta upp till 70 000 besökares olika önskemål på begränsad tid är en utmaning, men tillsammans med vår restauratör Burgsvik Group har vi hittat en lösning där Picadelis utbud av färdiga sallader, wraps med mera finns i arenornas kiosker, säger Johan Nyth, försäljningschef på Got Event.

Picadeli har under ett antal år försett konsumenter med ett hälsosamt snabbmatsalternativ genom salladsbarer, nu breddas verksamheten med ytterligare ett koncept som kallas Food-To-Go med wraps, smörgåsar och färdigpackade sallader.

– Det känns givetvis fantastiskt kul att få visa upp varumärket Picadeli och kunna erbjuda våra nya produkter på arenornas evenemang som en del i denna lansering, säger Daniel Billfeldt, Sverigechef för Picadeli.

Med Picadeli ökar även utbudet av vegetariska och veganska alternativ på arenorna. Som en del av deras hållbarhetsarbete har de dessutom uteslutit allt rött kött från sina produkter.

– Ett mer varierat och inkluderande utbud har varit ett önskemål från våra besökare som vi nu är glada över att kunna möta. Att Picadeli också tar tydlig ställning för klimatet genom att utesluta rött kött är mycket positivt, säger Johanna Gadd, hållbarhetsansvarig på Got Event.