​Idag startar världsevenemanget Gothenburg Horse Show 2020

Idag startar ett av Göteborgs största årligen återkommande världsevenemang, Gothenburg Horse Show 2020, i Scandinavium.

– Vi ska vara oerhört stolta över dessa fantastiska tävlingar. Hela evenemanget håller väldigt hög klass, allt från ryttare och hästar till funktionärer, sponsorer och inte minst vår egen personal. Alla bidrar till att skapa hästmagi som gynnar ridsportens utveckling och ökar stadens attraktivitet som evenemangsstad, säger Got Events vd Lotta Nibell.

Systematiskt miljöarbete med Miljödiplomering
För femte året i rad är Gothenburg Horse Show certifierat enligt Svensk Miljöbas standard för Miljödiplomering av evenemang. Det innebär att tävlande, besökare, funktionärer och hästar deltar i ett evenemang som aktivt och systematiskt arbetar för att minska sin miljöpåverkan.

– Göteborg ska vara en hållbar stad. Som en del av staden är det extra viktigt att vi inom vårt eget evenemang jobbar systematiskt med att minimera vår miljöpåverkan. Genom att miljödiplomera tävlingarna och hitta samarbeten med partners som delar vår ambition utmanas vi hela tiden att bli ännu bättre, säger Erika Olsson som är projektledare på Got Event för Gothenburg Horse Show.

Programpunkter för alla
Gothenburg Horse Show genomförs i år mellan den 19 och 23 februari. Förutom de stora världscupklasserna bjuds det även på unghästklasser, ungdomsklasser, familjeaktiviteter och festliga showinslag som Agility och Mounted Games. Rikstäckande ponnyklassen Sverigeponnyn är tillbaka precis som den prestigefyllda klassen Gothenburg Trophy.

Visste du att...
...Scandinavium stått värd för hela 24 världscupfinaler och i internationella sammanhang kallas för ”Home of the FEI World Cup”? Ingen annan stad i världen är ens i närheten av den siffran.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lotta Nibell, vd Got Event
lotta.nibell(at)gotevent.se