Saab huvudsponsor för Gothenburg Horse Show och FEI EM i Ridsport Göteborg 2017!

2017 genomför Göteborgs evenemangs- och arenabolag Got Event två stora ridsportevenemang. Den 21 – 26 februari är det dags för årligen återkommande Gothenburg Horse Show i Scandinavium och mellan den 21 - 27 augusti genomförs FEI EM i Ridsport Göteborg 2017 på Ullevi, Heden och i Slottsskogen. Nu är det klart att Saab blir en av huvudsponsorerna.

Lotta Nibell, vd på Göteborgs Stads evenemangs- och arenabolag Got Event:

– Vi är väldigt nöjda och glada över att välkomna Saab som partner till både Gothenburg Horse Show och FEI EM i Ridsport Göteborg 2017. Både Got Event och Saab delar en passion för skicklighet, trygghet och framåtanda vilket är något som verkligen förenar människor inom hästsporten världen över.

FEI EM i Ridsport Göteborg 2017 är inte bara ett av Sveriges största sportevenemang utan även ett av Europas största sportevenemang under nästa år.

Sebastian Carlsson, kommunikationsdirektör på Saab:

– Saab förknippas av många med bilar och militärt flyg. Vi vill öka kunskapen i Sverige om vad Saab verkligen gör – vi gör inte bilar och är betydligt bredare än militärt flyg. Vi behöver kunna rekrytera kvalificerad arbetskraft, inte minst bland kvinnor. Därför gör vi en storsatsning på vårt varumärke i Sverige, bland annat genom ett mångårigt och brett samarbete med ridsporten.

Samarbetsvtalet med Gothenburg Horse Show sträcker sig över tre år.

Tomas Torgersen från Got Event är tävlingsledare för både Gothenburg Horse Show och FEI EM i Ridsport Göteborg 2017:

- Det är så klart oerhört roligt att Saab engagerar sig så brett inom ridsporten. Samarbetet ger oss fina möjligheter att fortsätta utveckla Gothenburg Horse Show som ett av världens främsta ridsportevenemang. Att de dessutom engagerar sig i ett stort mästerskap som EM känns extra värdefullt. Det blir ett spännande möte mellan högteknologi och hästar som vi tillsammans med Saab säkert kan göra mycket av.

För mer information vänligen kontakta:

Lotta Nibell, vd Got Event

• 27 000 ridsportsfans på Ullevi dagligen

gothenburg2017.com

• ullevi

Got Event är Göteborgs Stads evenemangs- och arenabolag och driver några av Sveriges mest älskade arenor: Bravida Arena, Frölundaborg, Gamla Ullevi, Lisebergshallen, Scandinavium, Ullevi, Valhallabadet, Valhalla IP, Wallenstamhallen och Valhalla Sporthallar. Starka varumärken som alla bidrar till att Göteborg upplevs som en attraktiv och spännande stad att bo i, att arbeta i och att besöka.

Vi arrangerar också - tillsammans med Svenska ridsportförbundet - Gothenburg Horse Show som är en av världens främsta inomhustävlingar för ridsport.

Ett annat evenemang som vi arrangerar, tillsammans med ÖIS Fotboll, är Ullevi Arena Challenge. Evenemanget genomfördes första gången 2016 och målsättningen är att utveckla tävlingarna till en av de största och mest attraktiva Obstacle Course Race-tävlingarna i Sverige.

Varje år besöker drygt 2 miljoner människor fler än 400 idrotts- och underhållningsevenemang på någon av våra arenor. Därutöver kommer det årligen närmare en halv miljon badbesökare till Valhallabadet.

Vi är ca. 125 medarbetare som gör allt för att skapa bra förutsättningar för att genomföra evenemang i världsklass. Vi brukar säga att vi bidrar till att skapa magiska ögonblick!