Göta Energi - fem år med konstant tillväxt

Göta Energi fortsätter sin fantastiska tillväxtresa. I fem år har antal kunder oavbrutet ökat månad efter månad. Sedan 2012 får mer än dubbelt så många svenska hushåll sin el från Göta Energi och företaget ser fram emot att fortsätta sin fina rekordsvit.

Som uppstickare inom branschen har Göta Energi mer än fördubblat kundantalet sedan 2012 och gjort något som få företag klarar av - att driva tillväxt och lönsamhet på en och samma gång.

”Att vi har lyckats öka i antal kunder månad efter månad oavbrutet över en period på fem år visar på att våra kunder trivs hos oss och att vårt erbjudande uppskattas av fler och fler”, säger Tommy Hjert, VD på Göta Energi.

Tommy Hjert är dessutom väldigt nöjd med hur Göta Energi snabbt har klarat av att få en växande personalstyrka att bli en del av företaget och därmed bidra till tillväxten. ”Vi har inte bara växt i antal kunder utan även anställda och jag är imponerad av hur våra medarbetare har hanterat detta över de senaste åren. Att driva tillväxt med lönsamhet är inte enkelt i någon bransch, men vi har visat att det går genom att leverera ett bra kundvärde och med en stark företagskultur".

Göta Energi är ett elhandelsbolag med kontor i Göteborg och som ägs av Hafslund Marked. Göta Energi utvecklar attraktiva paketeringar av el som ligger rätt i tiden och som uppskattas av kunderna. Göta Energi har belönats för energibranschens bästa kundservice och vunnit priser i Guldnyckeln för arbetet med sin kundkommunikation. Göta Energi är utmanaren som tänker bli Sveriges mest omtyckta elbolag!

Kontaktperson:
Martin Lindegaard / Marknadschef /