Göta Energi har energibranschens bästa kundservice

Göta Energi har energibranschens bästa kundservice

I hård konkurrens har Göta Energi korats till svenska mästare i kundservice av kvalitetssäkringsföretaget Q-Survey. Motiveringen lyder:

”Det här företaget har verkligen den rätta gnistan. Agenterna har en enorm närvaro och bemöter kunden med en otroligt härlig attityd och stor kunskap.”

Under tävlingsperioden utförde Q-Survey anonyma samtal till samtliga deltagande företag. Samtalen bedömdes efter fastställda kriterier som exempelvis bemötande, kunskap och effektivitet i samtalet. Dessutom bedömdes vad som händer innan man kommer fram till svarspersonen, det vill säga kötid, talsvar, olika tonval och eventuella köbesked.

Göta Energi som under lång tid har jobbat både hårt och systematiskt för att kunna ge sina kunder bästa möjliga och effektiva service, är otroligt glada och stolta över prestationen. Det sammanställda resultatet visar att man dessutom lyckats leverera på toppnivå vad gäller samtliga kriterier.

Kristofer Åhlund, ansvarig för kundservice på Göta Energi säger följande om utmärkelsen och hur man jobbat för att nå ända fram.

”Att bli svenska mästare i kundservice är något som ger oss ännu mer energi att fortsätta utvecklas och leverera bästa möjliga service i all kontakt med våra kunder. Vinsten möjliggjordes av motiverade och engagerade medarbetare som dessutom har en vilja att hela tiden bli bättre.”

Även Göta Energis VD Tommy Hjert ser vinsten som ett resultat av ett gediget jobb från samtliga medarbetare på företaget.

”Fantastiskt roligt att få ett kvitto på att vi lyckats med det vi varje dag arbetar hårt för att leverera. Att ge våra kunder god service är något av det viktigaste i vår verksamhet. Den här vinsten stärker vårt varumärke och tar oss vidare mot visionen om att bli Sveriges mest omtyckta elbolag."

Göta Energi har på kort tid vuxit till ett av de största elhandelsbolagen i Sverige. Vi är bra på att göra våra kunder nöjda och det viktigaste för oss är att de kan lägga mer energi på det de gillar. Med många nya, nöjda kunder jobbar vi dagligen mot visionen att bli Sveriges mest omtyckta elbolag.

Kontaktperson: VD Tommy Hjert, telefon 0703-44 61 16 eller 0303-38 30 50