Göta Energi lanserar kundgarantin 100% Nöjd

Göta Energi lanserar kundgarantin 100% Nöjd

Många svenska elkunder upplever att det är krångligt att byta elbolag. Processen kan vara svår att förstå och man har inte heller alltid koll på sin bindningstid hos sitt nuvarande elbolag. Utöver det vill man känna sig trygg med att man får ett bra pris hos sin nya leverantör då möjligheten att spara några kronor ofta är ett motiv för att byta.

Därför lanserar nu Göta Energi en garanti för nya kunder under namnet 100% Nöjd. Hos Göta Energi garanteras nya kunder alltid ett enkelt byte av leverantör, ett bättre pris och en snabb kundservice om frågor skulle uppstå.

Våra befintliga kunder vet att vi är väldigt bra på att erbjuda både låga priser, god service och en enkelhet i allt vi gör. För en ny kund däremot kan det ju finnas en osäkerhet när man byter elbolag säger Tommy Hjert, VD på Göta Energi. Därför ger vi nu ett löfte till nya kunder att de aldrig ska behöva känna att de förlorat eller lagt för mycket av sin energi på att byta elbolag. 100% Nöjd är egentligen inte bara en garanti – det är något vi lever efter.

Billigare, enklare och roligare. Göta Energi garanterar ett det är enkelt att bli kund genom att sköta hela bytet av elbolag åt kunden, utan att denne ska behöva kontakta sitt elnätsföretag eller tidigare elhandelsbolag. Dessutom ska kunden aldrig behöva vänta mer än 5 minuter i telefonkö eller 24 timmar på mejlsvar när den vill få kontakt med kundservice. Göta Energi lovar även ett billigare elpris jämfört med den tidigare leverantören. Brister det i något av dessa löften kompenseras kunden ekonomiskt.

Vårt mål är att det ska vara enkelt och tryggt att vara kund hos oss. Våra kunder ska känna att de kan lägga mer energi på det de gillar istället för att sitta i evighetslånga telefonköer eller oroa sig över sin elräkning, avslutar Tommy Hjert, VD på Göta Energi

100% Nöjd garanteras alla nya kunder från och med juni 2015.