Chalmersfastigheter väljer digital lösning för sina parkeringar

Chalmersfastigheter väljer Göteborgs Stads Parkerings tjänster och digitala plattform för effektivare nyttjande av parkeringarna på Campus Johanneberg och Campus Lindholmen.

– För att kunna erbjuda attraktiva campus behöver vi även tillgodose parkeringsplatser för de besökare som kommer till oss med bil, men vi ska utnyttja våra parkeringsytor mer effektivt. Det blir möjligt med hjälp av samarbetet med Göteborgs Stads Parkering, förklarar Margareta Andersson, ansvarig för parkeringsfrågor på Chalmersfastigheter.

Avtalet, som träder i kraft i januari 2019, omfattar all parkeringsverksamhet på Chalmers två campus. Den digitala lösningen hanterar både besöksparkeringar och tillståndsparkeringar. På sikt finns möjligheten att göra Chalmers parkeringar tillgängliga för alla via appen Parkering Göteborg.

– Även om platserna inte ligger i centrala stan skulle det innebära ett välkommet tillskott nu när många parkeringsplatser försvinner i samband med olika bygg- och infrastrukturprojekt, säger Johan Olofsson på Göteborgs Stads Parkering.

– Vi ser Chalmers som en del av staden och som Chalmers eget fastighetsbolag är vi en viktig del i att förverkliga högskolans vision om en hållbar framtid. Att kunna bidra till en ökad tillgänglighet till Göteborg ser vi som väldigt positivt, avslutar Margareta Andersson.

För ytterligare information, kontakta gärna

Margareta Andersson, ansvarig för parkeringsfrågor på Chalmersfastigheter, telefon 031-772 62 10
e-post: margareta.andersson@chalmersfastigheter.se

Johan Olofsson, affärsansvarig på Göteborgs Stads Parkering AB, telefon 031-774 37 47, 0739-10 27 57