Invigning av konstutställningen Albedo 14 okt kl. 13.00

Invigning av konstutställningen Albedo 14 okt kl. 13.00

Invigning den 14 oktober kl. 13.00 av utställningen ”Albedo” på P-hus Snipan på Första Långgatan

I samarbete mellan konstnären Martin Formgren, Parkeringsbolaget och Göteborg Konst presenteras ”Albedo”.

16 storskaliga utskrifter av collageverk är uppbyggda i lager på lager av fotografi och måleri. Utställningen visar på det poetiska i en stads föränderlighet och fångar samtidigt den aura som omgärdar de vardagliga saker vi passerar dagligen. Titeln ”Albedo” syftar till det som inom alkemin kallas ”den vita fasen”, en fas som kännetecknas av omvandling.

Invigningen förrättas av:

Martin Formgren, konstnär, Gertrud Ingelman (V), förste vice ordförande, Mirzet Turzunovic (M), andre vice ordförande i Parkeringsbolagets styrelse och Sarah Hansson, Göteborgs Konst.

Välkommen på vernissage och mingel med konstnären!

För ytterligare information kontakta:

Martin Formgren, 070-019 48 22, konstnär

Maria Berntsson, 031-774 37 49, kommunikationschef, Göteborgs Stads Parkeringsaktiebolag

Sarah Hansson, 031- 368 32 54, projektsamordnare Göteborg Konst

Göteborgs Stads Parkerings AB ägs av Göteborgs Stad. Parkeringsbolaget har 75 anställda och 2015 omsatte vi cirka 462 mnkr. Vårt uppdrag är att vara en aktiv del i stadsutvecklingen i Göteborg, erbjuda enhetligt parkeringserbjudandet och arbeta för att främja nya resvanor. Vinsten är inte ett mål i sig utan en förutsättning för Parkeringsbolaget att kunna vara med och utveckla Göteborg.