Framtiden bjuder på digital konsert med Weeping Willows och Göteborgs Symfoniker!

Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder och Gårdstensbostäder, som alla ingår i Framtidenkoncernen, bjuder alla sina hyresgäster på konserter med Göteborgs Symfoniker. På fredag den 21 november är det premiär med en exklusiv konsert där Weeping Willows möter musiker ur Göteborgs Symfoniker. I december sänds en julkonsert med Sven-Bertil Taube.

Sedan två år tillbaka kan man se livekonserter med Göteborgs Symfoniker på hemsidan GSOplay. Livekonserterna i det nya samarbetet sänds dock exklusivt till Framtidens hyresgäster, en förmån som är helt unik.

- Vi ser mycket fram emot att komma ännu närmare publiken - både entusiaster och nyfikna nybörjare, säger Eva Essvik, publikutvecklare på Göteborgs Symfoniker AB.

Projektet kan genomföras tack vare det nya bredbandets möjligheter. Göran Leander, chef för affärs-utveckling och kommunikation på Bostads AB Poseidon, är mycket nöjd med upplägget:

- Vi vill visa att den nya digitala tekniken ger möjligheter som inte har funnits tidigare. Att sända riktad information - eller som i detta fall underhållning - till utvalda hyresgäster kan bli viktigt i framtida hyresgästkommunikation. Vi vill hjälpa till att väcka intresse för musiken hos nya grupper.

Sammanlagt fyra konserter kommer att sändas under säsongen.

Så här kan man se konserterna – koppla gärna upp i god tid före sändning!

• I dator via Framtidens GSOplay-sida på www.framtidenmusik.se
    Här finns förutom direktsändningarna intervjuer, reportage och de senaste konsertinspelningarna med Göteborgs Symfoniker.
  • Via Symfonikernas app som hyresgästerna kan ladda ner gratis från Appstore och Googleplay.
  • I tv:n uppkopplad från datorn eller via AirPlay och liknande enheter.

För att kunna ta del av de direktsända konserterna behöver man vara uppkopplad via Framtidens bredband.

SÄSONGENS TVÅ FÖRSTA KONSERTER:

POPICAL: WEEPING WILLOWS
Fredag 21 november kl 20Sveriges sorgsnaste band, Weeping Willows, trivdes så bra vid förra gästspelet att de nu kommer tillbaka ännu en gång för att spela tillsammans med musiker ur Göteborgs Symfoniker.

JULJUBEL

Fredag 5 december kl 18Göteborgs Symfoniker och Göteborgs Symfoniska Kör skapar den traditionella julstämningen med vacker musik och julsånger som ger oss rysningar. Gästartister är Sven-Bertil Taube, som i vanlig ordning fängslar sin publik med generositet och värme, och sopranen Julia Sporsén.

För mer information, kontakta:

Stefan Nävermyr, redaktör, 031-726 53 45 stefan@gso.se

Göteborgs Symfoniker, Sveriges Nationalorkester, bildades 1905 och består idag av 109 musiker. Från och med hösten 2013 är amerikanske Kent Nagano konstnärlig rådgivare och förste gästdirigent för Göteborgs Symfoniker. Under dirigenten Neeme Järvis ledning 1982-2004 etablerade sig orkestern efter internationella turnéer och drygt 100 skivinspelningar bland Europas främsta orkestrar. Denna utveckling tog ytterligare ett steg framåt med Gustavo Dudamel, chefdirigent 2007-2012, en av vår tids mest uppmärksammade dirigenter.

Göteborgs Symfoniker är en del av Västra Götalandsregionen. Förste huvudsponsor: Volvo. Huvudsponsorer: SEB, GP & SKF.