I ditt öra - en föreställning för barn med Göteborgs Symfoniker

Den här veckan kommer tusentals skolbarn att strömma till Göteborgs Konserthus för att få uppleva I ditt öra - ett allkonstverk med bild, animation och musik framförd av Göteborgs Symfoniker. På lördag 12 oktober kl 15 får alla andra chansen vid familjekonserten i Göteborgs Konserthus.

Under föreställningen får barnen på film ta del av andras upplevelser av musiken – samtidigt som det förstås finns plats för egna intryck och funderingar till tonerna av den mäktiga orkestern.

Vad ser man när man lyssnar på musik? Vilka tankar uppstår? Vad känner man? Här kan alla öppna öronen tillsammans och låta sinnena ta del av det märkliga som är musik. I ditt öra är ett allkonstverk med bild, animation och livemusik framförd av Göteborgs Symfoniker, med klassiska pärlor av Richard Strauss, Grieg, Copland med flera.

Familjekonsert I ditt öra lördag 12 oktober kl 15

Daniela Musca  dirigent

Jan "Fobbe" Forsberg  filmare, kreatör

Tobias Lind animatör

Volvo är stolt partner till alla Göteborgs Symfonikers barn- och familjekonserter.

Göteborgs Symfoniker, Sveriges Nationalorkester, bildades 1905 och består idag av 109 musiker. Från och med säsongen 2017-2018 är Santtu-Matias Rouvali chefdirigent för Göteborgs Symfoniker. Under dirigenten Neeme Järvis ledning 1982-2004 etablerade sig orkestern efter internationella turnéer och drygt 100 skivinspelningar bland Europas främsta orkestrar. Denna utveckling tog ytterligare ett steg framåt med Gustavo Dudamel, chefdirigent 2007-2012.

Göteborgs Symfoniker är en del av Västra Götalandsregionen. Förste huvudsponsor: Volvo. Huvudsponsorer: SEB, GP, Cobham & Sten A Olssons Stiftelse för Forskning och Kultur.