Miss Li till Popical

Sångerskan Miss Li lyckas med sin blandning av pianopop, kabarémusik, blues och folkmusik förmedla en svårslagen, sprittande energi. Spelningen på Popical på fredag är en av få chanser att se henne i Sverige i höst.

Popical är succékonceptet som ger pop- och rockmusiken en helt ny färg och klang. Heta nykomlingar och etablerade stjärnor backas upp av musiker ur Göteborgs Symfoniker och tillsammans skapar de något helt unikt. På fredag är det Miss Li som kommer hit och hennes spelning är redan helt slutsåld.
Hur skiljer sig den här spelningen från dina vanliga?
- Den skiljer sig rätt mycket, vi kommer att köra längre än vanligt och ha en stråkkvartett på flera av låtarna, säger Miss Li.
Hur ska det bli att spela med musiker ur symfonikerna?
- Det ska bli spännande och helt klart annorlunda. Jag ser fram emot det!
Vad händer för övrigt i vinter?
- Jag ska mestadels turnera utomlands, men jag jobbar även med nästa platta som förmodligen släpps i vår. Den är skriven tillsammans med Sonny Boy Gustafsson som jag skrev senaste skivan Songs Of A Rag Doll med. Men den kommande plattan är mycket poppigare och mindre balkaninspirerad. Kanske får man höra ett smakprov i Göteborg.

Konsert:

Fredag 21 november kl 21.00 i Stenhammarsalen