"My Rhapsody in Blue" - en skolföreställning om nätmobbning

Mobbarnas attacker driver henne in i ensamheten. Hennes tröst och uttryck blir musiken, en läkande kraft som gör det möjligt att återvända till livet igen. En resa från djupaste botten med Gershwin som följeslagare.
My Rhapsody in Blue av och med Evelyn Jons ges på Göteborgs Konserthus 25-28 mars.

My Rhapsody in Blue handlar om en kvinna som brottas med den mobbning hon utsattes för som barn. Hennes tröst och uttryck blir musiken, en läkande kraft som gör det möjligt att återvända till livet igen.

Rollen spelas av musikalartisten Evelyn Jons. Hon har gjort ledande roller i musikaler som Les Miserables, Chicago, Tolvskillingsoperan och West Side Story på scener runt om i Skandinavien. På Göteborgsoperan har hon bland annat gjort Florence i Chess, Grizabella i Cats och Sarah Brown i Guys and Dolls. Hon sjunger regelbundet med orkestrar som Bergens filharmoniska orkester, Norrköpings symfoniorkester och Göteborgs Symfoniker. Hon har också skrivit och producerat föreställningen Det är synd att jag blev vacker istället för rik!, en soloföreställning som efter premiären i Göteborgs Konserthus spelats ett 90-tal gånger.

Skolkonserter Göteborgs Konserthus 25/3 kl 9, 26-28/3 kl 9 & 10.30

Musiker ur Göteborgs Symfoniker

Evelyn Jons skådespelare, manus och musikalisk bearbetning

Ulrik Spjut regi

Petra Kloo Vik producent

Stefan Nävermyr, redaktör, 031-726 53 45  stefan@gso.se

Göteborgs Symfoniker, Sveriges Nationalorkester, bildades 1905 och består idag av 109 musiker. Från och med hösten 2013 är amerikanske Kent Nagano konstnärlig rådgivare och förste gästdirigent för Göteborgs Symfoniker. Under dirigenten Neeme Järvis ledning 1982-2004 etablerade sig orkestern efter internationella turnéer och drygt 100 skivinspelningar bland Europas främsta orkestrar. Denna utveckling tog ytterligare ett steg framåt med Gustavo Dudamel, chefdirigent 2007-2012, en av vår tids mest uppmärksammade dirigenter.