Aktiviteter för hela familjen på Heden under EM i Ridsport i Göteborg

Under Longines FEI Europamästerskapen i Ridsport den 21-27 augusti är Heden mitt i centrala Göteborg en av tävlingsarenorna. Nu kan vi presentera programmet för Heden med uppvisningar och shower för hela familjen. På Heden går mästerskapsklasserna i paradressyr och körning fyrspann. Här ligger också Shopping Village by EuroHorse med ca 100 utställare, sponsoraktiviteter och scen- och restaurangområde.

Heden är inte bara en tävlingsarena utan även ett stort mäss- och utställningsområde, Heden Shopping Village by EuroHorse. Här kan du hitta det mesta inom ridsport och ryttarutrustning och som besökare kan du shoppa loss bland 100 utställare och tusentals produkter. Här kan man bl a köpa den officiella EM-kollektionen i H&Ms pop-up-butik.

Mässan erbjuder även ett gediget paddockprogram med flertalet hästuppvisningar samt en scen med öppna föreläsningar och prova-på-aktiviteter för hela familjen. Nu är programmet för show och uppvisningar i uppvisningspaddocken på mässområdet klart. Publiken bjuds på uppvisning av olika hästraser, gymkhana, western, agility m m och det blir också gratis prova-på-ridning varje dag. Här får man också träffa EM:s egen maskot minishettisen Anton under veckan samt ponnykompisen Vinnie från ATG.

Läs mer om paddockprogrammet här.

Under EM-veckan på Heden visar dessutom Svenska Ridsportförbundet upp de olika grenarna inom svensk ridsport. Det blir ponnytrav, ponnygalopp i samarbete med ATG, tvåbenshoppning för barn med Agria och ett EM i käpphästhoppning i samarbete med Länsförsäkringar. I försvars- och säkerhetsföretaget Saabs monter lär man sig bland annat mer om ridsportens innovationer och Evidensia visar upp hur tekniken går framåt inom det veterinära området. Mix Megapol står för After Ride på scenen där också bl a Rytmus musikgymnasium i Göteborg kommer att stå för underhållningen under veckan. Utöver detta kommer ett antal välkända krögare, så som Gustav Trägårdh och Mats Nordström finnas på plats och servera förstklassig mat.

Till Heden är det fri entré hela veckan.

Kontakt:
Helena Lindqvist, marknadsföringsansvarig Longines FEI EM i Ridsport Göteborg 2017
Tel 0725-41 84 50, helena.lindqvist@goteborg.com

Klas Pettersson, Business Manager, EuroHorse Exhibition
Tel: 031-708 80 67, klas.pettersson@svenskamassan.se

Läs mer på www.gothenburg2017.com

Om Longines FEI EM i Ridsport Göteborg 2017 21-27 augusti:
4 discipliner 300 av Europas bästa ryttare och kuskar från 30 länder
590 hästar
1400 volontärer
Kapacitet för 27 000 ridsportfans på Ullevi dagligen
100 utställare på Heden
400 medierepresentanter

Tävlingsplatser:
Ullevi: Mästerskapsklasser och internationella U25-klasser i hoppning och dressyr.

Missa inte möjligheten att se våra svenska ryttare ta medalj på hemmaplan!

Biljetter bokas här.

Heden: Tävlingsplats för körning fyrspann samt paradressyr. Här kommer också att finnas ett shoppingområde med ca 100 utställare samt uppvisningar och aktiviteter för hela familjen. Till Heden är det fri entré hela veckan.

Slottsskogen och staden: Extra spektakulärt blir det när fyrspannets maratonmoment under lördagen går genom centrala staden från Heden till Slottsskogen där hinderbanan placeras.

Evenemanget genomförs i nära samverkan mellan Svenska Ridsportförbundet, Got Event AB samt
Göteborg & Co.